وزیر آموزش و پرورش:
برای بسط عدالت آموزشی نیاز به وقت و بودجه داریم
محسن حاجی میرزایی اظهار داشت: برای بسط عدالت آموزشی نیاز به وقت و بودجه داریم وIT این امكان را به ما می دهد تا قسمتی از این عقب ماندگی ها را جبران نماییم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی عصر امروز در نشست مشترک مدیران کل و رؤسای ادارات فناوری استانها که به صورت ویدئو کنفرانسی و در بستر شاد برگزار شد، با تسلیت ایام حزن انگیز رحلت پیامبر گرامی اسلام صلی الله مقابل و آله، حضرت امام حسن مجتبی مقابل السلام و حضرت امام رضا مقابل السلام، اضافه کرد: آموزش و پرورش ظرفیت بالایی در حوزه فناوری دارد و باید افق های بالاتری را نشانه گیری کند. او افزود: یکی از خطاهایی که با آن مواجه هستیم بحث جابجایی اهداف و ابزارهای نیل به هدف است؛ باید بدانیم که فناوری هدف نیست بلکه ابزاری برای انجام کارهایی است که باید صورت گیرد بدین سبب باید به آن اهداف برسیم. وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: راندمان یکی از خواسته های ما از بخش فناوری است، اگر راندمان ارتقا نیابد و فقط ابزارهایمان ارتقا پیدا کرده باشد، بطور قطع لطمه می بینیم. او افزود: دایره راندمان گسترده است، باید با به کارگیری IT راندمان از منابع انسانی را سامان دهیم، بطوریکه با سامان دهی نیروی انسانی به کمک فناوری اطلاعات از افزایش هزینه ها در آموزش و پرورش جلوگیری کرد. حاجی میرزایی ساماندهی نیروی انسانی مدارس را از دغدغه های هرساله آموزش و پرورش عنوان نمود و اضافه کرد: باید اندیشید که چگونه می توانیم کاری نماییم که از نیروی انسانی در وضع بهینه تری استفاده نمائیم. او اظهار داشت: در حوزه منابع مالی بیش از ده درصد بودجه کشور در آموزش و پرورش هزینه می شود، در این صورت هم باید تدبیری اندیشید تا با بهره گیری از فناوری اطلاعات هزینه های خودرا مدیریت و از اتلاف منابع جلوگیری نماییم. وزیر آموزش و پرورش بر ریل گذاری IT برای نیل به اهداف تاکید و اشاره کرد: باید ببینیم بوسیله IT برای بسط عدالت آموزشی چه کاری می شود انجام داد. عضو کابینه تدبیر و امید اشاره کرد: کرونا مجالی را فراهم نمود تا یک عقب افتادگی تاریخی را جبران نماییم، اگر خوب فکر نماییم جبران این عقب افتادگی وجود دارد، یکی از عقب افتادگی ها توسعه عدالت آموزشی است. وی افزود: برای بسط عدالت آموزشی نیاز به وقت و بودجه داریم وIT این امکان را به ما می دهد تا قسمتی از این عقب ماندگی ها را جبران نماییم. حاجی میرزایی با اعلان اینکه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی از مطالبات جدی آموزش و پرورش است و باید از تمرکزگرایی فاصله بگیریم، اضافه کرد: امروز این امکان فراهم شده تا معلم با کیفیت را به مناطق محروم ببریم و باید کاری نماییم که در کنار این موضوع، کیفیت آموزش هم تحقق پیدا کند. وی ارائه خدمات متنوع و جذاب تر در پرتو سلامت را از دیگر مطالبات جدی از فناوری عنوان نمود و اضافه کرد: باید روشن و با شفافیت حرکت نماییم چونکه این ابزارها به نظم در کارها کمک می نماید. عضو کابینه تدبیر و امید اشاره کرد: هدف ما از IT بهبود مدیریت و مدیریت اثرگذار در کیفیت است بنا بر این باید به ارتقای مدیریت بعنوان یک هدف اصلی بپردازیم. حاجی میرزایی همین طور از پیگیری ایجاد معاونت جدید آگاهی داد و اشاره کرد: اتصال مدارس به اینترنت هوشمندسازی نیست و نیازمند طراحی و برنامه است و این بخش کوچکی از پروسه هوشمندسازی است. وی درباب شبکه شاد اظهار نمود: راه اندازی شاد بطور طبیعی و مانند سایر طرح های مشابه نبوده است بلکه بصورت غیر معمول وارد این شبکه شدیم و این کار بزرگی است. وی بر رفع نقایص شبکه شاد تاکید و عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قول مساعدت دراین زمینه داده اند.
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب