رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی:
30 درصد دانش آموزان به شبكه شاد دسترسی ندارند
به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی اظهار داشت: هم اکنون 30 درصد دانش آموزان کشور از دسترسی به شبکه شاد و فضای مجازی در پروسه آموزشی سال تحصیلی بی بهره هستند.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، سید جواد حسینی بامداد پنجشنبه در نشست شورای معاونین، رؤسا و مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش در خانه معلم اردبیل اظهار نمود: نظام تعلیم و تربیت اصلی ترین نهاد توسعه بشمار می رود و در این پروسه بزرگترین منبع توسعه نیز نیروی انسانی است که در آموزش و پرورش اساس و پایه آن ریخته می شود.
وی توسعه انسان مبنا را ضرورت انکارناپذیر عصر فعلی اعلام نمود و اظهار داشت: در همه دنیا ۸۰ درصد عامل توسعه منابع انسانی است اما در کشورمان این درصد کمتر از ۳۵ درصد می باشد که ضرورت دارد در سال های آتی متناسب با هدف گذاری کشوری این پروسه به ۹۵ درصد برسد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: در کنار همه منابع مادی، معنوی و تکنولوژی های مدرن، اساس و محور تحول در عصر فعلی نیروی انسانی است که بطور قطع مدرسه و کلاس واحد تحول آفرین و کارگزار این تحول نیز معلم می باشد.
حسینی اضافه کرد: در همه دنیا سنجش توسعه با تراز معلم و گذر از منابع انسانی به سرمایه انسانی مورد توجه است تا در کنار سرمایه های طبیعی، مالی، مادی، فرهنگی و اجتماعی عنصر اصلی و سرمایه انسانی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.
وی اصلی ترین شاخصه سند تحول بنیادین را ارتقا کیفی و عدالت آموزشی اعلام نمود و افزود: باید به استانداردسازی فضا و تجهیزات در کنار منابع انسانی توجهی جدی شود.
۲۴ نوع مدرسه در کشور داریم که با عدالت سازگاری ندارد
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ضرورت برقراری عدالت آموزشی را تصریح کرد و اشاره کرد: ما در کشور ۲۴ نوع مدرسه داریم که این مدارس با کیفیت و عدالت آموزشی فاصله دارند.
حسینی افزود: باید یک مدرسه در کشور وجود داشته باشد اما به تناسب دانش آموزان تیزهوش، متوسط و استثنایی معلمان بتوانند برنامه های آموزشی خودرا ارایه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید به سمت آرمانی ترین فضای آموزشی همان تک مدرسه ای بودن حرکت نماییم چونکه همچنان تنوع مدارس بی عدالتی را در جامعه رشد می دهد.
حسینی اظهار نمود: به صورت میانگین در کشور ۷۰ درصد دانش آموزان به شبکه شاد دسترسی دارند در صورتیکه این میزان دسترسی در استان اردبیل ۸۷ درصد است که نشان از مداخلات موفق مدیریتی در این استان دارد.
وی دغدغه مقام معظم رهبری را در بی عدالتی دیجیتالی تصریح کرد و اشاره کرد: به همین دلیل ما ماموریت یافتیم تا در قالب طرح هدایت نگرانی جامعه را از دسترسی دانش آموزان به تبلت و امکانات آموزشی دیجیتال مهیا نماییم تا دانش آموزی از تحصیل باز نماند.
حسینی اظهار داشت: ۳۰ درصد دانش آموزانی که به تبلت و گوشی دسترسی ندارند بطور قطع از تحصیل باز نماندند بلکه نحوه یادگیری آنها متنوع است ولی عادلانه است که این دانش آموزان که سه میلیون دانش آموز را در کشور شامل می شوند به این فضا دسترسی پیدا کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: این سه میلیون دانش آموز در معرض خشن ترین جلوه بی عدالتی هستند و برای کاستن از این رنج و غم آشکار باید خیرین پای کار بیایند تا نسبت به تهیه امکانات آموزشی و توزیع عادلانه آن در مناطق مختلف اقدامات و الزامات به کارگیری شود.
حسینی اشاره کرد: ما با بهره گیری از ظرفیت خیرین اهتمام می نماییم تا تبلت مورد نیاز دانش آموزان را تهیه نماییم چونکه آموزش و پرورش ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار ندارد که بخواهد تجهیزات آموزشی دیجیتالی را تهیه و به مدارس اهدا کند.
وی افزود: ۲۰ شرکت در کشور نسبت به تولید تبلت اقدام می کنند که محصول تولیدی هشت کارخانه مورد تأیید است ولی با این شرایط نمی توان نیاز سه میلیون دانش آموز را تهیه کرد و از همین رو بخشودگی عوارض گمرکی برای واردکنندگان تبلت در نظر گرفته شده است.
حسینی بیان کرد: برای استان اردبیل چهار هزار تبلت تا حالا توزیع شده و تلاش می نماییم تا ۲۶ هزار تبلت مورد نیاز را نیز تامین نماییم تا ۳۱ هزار دانش آموزی که تبلت و امکانات دیجیتالی برای ورود به شبکه شاد را ندارند از این امکانات استفاده کنند.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی افزود: در سطح کشور نیز ۲۱۵ هزار تبلت تا حالا برای دانش آموزان نیازمند اهدا شده ولی تعهد ما یک میلیون تبلت است که در استان اردبیل نیز با تفاهمنامه ای که بین استانداری و آموزش و پرورش به امضا رسیده، امیدواریم قسمتی از تبلت های مورد نیاز با کمک خیرین تامین شود.
منبع: مدیریت آموزش
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب