وزیر آموزش و پرورش اعلام كرد
تصویب قانون پشتیبانی از اطفال و نوجوانان
وزیر آموزش و پرورش در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش به تشریح کارهای وزارت آموزش و پرورش در تاسیس شبکه شاد و استفاده از تکنولوژی های جدید آموزشی در دوران کرونا، ایجاد دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش، تصویب و پیگیری اجرای قانون پشتیبانی از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش پرداخت.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش اظهار نمود: جهموری اسلامی ایران آموزش را حق بنیادی همه کودکان و نوجوانان می داند، پس تمامی برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها را در جهت تامین منابع و تضمین دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش سازمان دهی می کند. در این راستا، زمینه دستیابی بیش از ۹۹ درصد از کودکان به آموزش ابتدایی فراهم گشته است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیش از شیوع بیماری کووید ۱۹، از طرق مختلفی مثل تصویب و پیگیری اجرای قانون پشتیبانی از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان، مبادی خروج آنان از چرخه آموزش رسمی را مسدود کرده و از آنان برای ماندگاری در پروسه آموزش، حمایت کرده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال قبل در دنیا اظهار نمود: در زیست بوم جدید ناشی از شیوع کووید ۱۹، نیز اقدامات و برنامه ریزی های مختلفی برای همه کودکان و نوجوانان بطور خاص برای کودکان در معرض آسیب، برنامه ریزی و عملیاتی کرده است که از آن جمله می توان به ایجاد و راه اندازی مدرسه تلویزیونی و پخش روزانه برنامه های آموزشی برای تمامی پایه های تحصیلی و همه دانش آموزان، در تمام نقاط کشور اشاره نمود.
حاجی میرزایی اضافه کرد: از طرف دیگر بمنظور حفظ انگیزه و علاقه مندی کودکان به ادامه تحصیل، آموزش و برقراری ارتباط دوسویه یا چند سویه دانش آموزان با تسهیل گران آموزش و معلمان، مبادرت به تاسیس پلت فرم آموزشی اختصاصی و تعاملی (شاد) برای کلیه دانش آموزان نموده که بیش از ۸۵ درصد فراگیران دانش آموز و کلیه معلمان، مدیران و خانواده های دانش آموزان به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می نمایند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به کوشش های جمهوری اسلامی ایران در دستیابی همه کودکان به آموزش در دوران کرونا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، برای کودکانی که به هر علت امکان استفاده از تکنولوژی های جدید و آموزش الکترونیکی ندارند، مبادرت به تولید بسته های یادگیری و درس نامه های مناسب نموده و بوسیله ایجاد و توسعه مشارکت بین بخشی سازمان یافته با مشارکت همه نهادهای حمایتی، تلاش می کند کودکان خارج از آموزش رسمی را شناسایی و با حمایت های خاص، آنان را در چرخه آموزش رسمی قرار دهد. این مشارکت به صورت یکسان، کودکان به حاشیه رانده شده، اتباع و پناهجویان خارجی را در بر می گیرد و سالانه بیش از ۵۵۰ هزار کودک اتباع خارجی از حدود ۳۰ کشور همانند دانش آموزان ایرانی از آموزش های رسمی برخوردار می شوند.
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب