یوسف نوری بیان كرد؛

جزییات خبرهای خوش وزیر آموزش و پرورش

جزییات خبرهای خوش وزیر آموزش و پرورش

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: همکاران عزیز خرید خدماتی ما از حقوق 44 ساعت کامل به اضافه بیمه کامل برخوردار شود



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در برنامه به وقت ایران در شبکه آموزش با تبریک دهه مبارک فجر، درباب بازگشایی مدارس پس از کرونا اظهار داشت: ما شرایط پساکرونا نداریم؛ الان دنیا با کرونا زندگی می کند.
وی افزود: بنظر می رسد ضمن رعایت جدی دستور العمل های کرونا اگر مستندات سازمان بهداشت جهانی را نگاه نماییم جایی در جهان امروز دیگر تعطیل نیست این در حالیست که ما تقریباً ۹۴ درصد دوز اول واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال را داشته ایم. طبق دستور العمل های جهانی مدارس باید نخستین جایی باشد که بازگشایی آن صورت می گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در تشریح اقدامات این وزارتخانه بعد از انقلاب اظهار داشت: از نظر تعداد کلاس درس ما افزایش قابل توجهی داشته ایم. سرانه هر دانش آموز در ابتدای انقلاب ۱.۴ متر بوده اما امروز ۵.۲ متر است.
نوری اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب ما ۱۰۰ هزار کلاس درس داشته ایم که امروز به ۵۴۰ هزار کلاس درس رسیده است. ۸۳ اردوگاه داشتیم که امروز به ۱۳۹۴ اردوگاه رسیده است و این تعداد منهای اردوگاه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. اماکن ورزشی دو برابر شده و اماکن بزرگ تری هم داریم. مدارس استثنایی امروز ۱۶۶۷ مدرسه وجود دارد.
وزیر آموزش و پرورش درباب برگزاری المپیادهای علمی جهانی اظهار داشت: شرکت در المپیادها از نیمه دهه شصت شروع شد و ما همیشه جزو کشورهای سرآمد بودیم که این ناشی از حمایت ها و تأکیدات رهبری بر پشتیبانی از نخبگان و سرمایه های انسانی برتر بوده است؛ به همین دلیل هم باید از مرکز دانش پژوهان جوان حمایت نماییم.
نوری اضافه کرد: فردا در شورای عالی انقلاب فرهنگی مرحله نهایی تصویب اساسنامه مرکز دانش پژوهان جوان انجام خواهد پذیرفت تا این مرکز فعال و دفاتر اقماری آن در سراسر کشور تشکیل گردد تا مراکز شهاب و استعدادهای درخشان هدایت شوند. باید در این خصوص جدیت داشته باشیم.
نوری درباب خبرهای خوش برای معلمان در دهه مبارکه فجر اظهار داشت: با کوشش های صورت گرفته در هیئت دولت ابلاغ کردیم که همکاران عزیز خرید خدماتی ما از حقوق ۴۴ ساعت کامل به اضافه بیمه کامل برخوردار شود و این قانون از همان ابتدای مهری که با ما هستند لحاظ خواهد شد ضمناً در هیئت وزیران پیشنهاد داده شد که مربیان بهداشت به سبب شرایط کرونا از نرم ۷۵۰/‏۱‬ یعنی به ازای هر ۷۵۰ دانش آموز یک مربی، به نرم ۴۵۰/‏۱ دانش آموز برسد.
نوری با اعلان اینکه بحث رتبه بندی یکی از بخش های اصلی سند تحول بوده است؛ اشاره کرد: در سال ۹۴ یک اقدامی دراین زمینه صورت گرفت؛ هدف اصلی این طرح ارتقای صلاحیت ها و آماده نگه داشتن معلم برای ارتقای نظام تربیتی ما بوده است.
وی افزود: دو مورد هم سال ۹۸ تحت نظام رتبه بندی صورت گرفت که بیشتر همسان سازی حقوق ها بود. در این دولت اقداماتی صورت گرفت اما منابع کافی وجود نداشت و فقط منوط به فروش اموال بود که متأسفانه اموال فروش نرفت. به دنبال تامین اعتبار بودیم. خوشبختانه دولت مصمم به اجرای رتبه بندی است برای سال آینده منابع لازم ۲۵ هزار میلیارد تومان دیده شده است؛ فردا هم جلسه مهمی برای تامین اعتبار طرح رتبه بندی معلمان برای نیمه دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ خواهیم داشت.
نوری درباب دستاوردهای معنوی وزارت آموزش و پرورش بعد از انقلاب اظهار داشت: با اهمیت ترین دستاورد این وزارتخانه تأسیس نهاد امور تربیتی بود که با همت شهیدان رجایی و باهنر صورت گرفت.
وی افزود: تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز در سال ۱۳۷۷ هم از دیگر اقداماتی بود که خیرین عزیز هم پای دولت ۱۳۳ ۱۳۰۰۰۰ کلاس درس ساختند. دستاورد دیگر سند تحول بنیادین در سال ۱۳۹۰ که اجرای آن متأسفانه با تأخیر روبه رو شده است.
نوری با اعلان اینکه قرارگاهی برای تحقق سند تحول به وجود آورده ایم؛ اظهار داشت: رهبری سال قبل به این مساله اشاره کردند که تحقق این سند یک برنامه اجرائی می خواهد. دوستان امروز پس از لطمه شناسی درحال طراحی برنامه اجرائی هستند ضمن این که مدارس هم باید سند اجرائی داشته باشند که باتوجه به خاصیت های خود مدرسه بدانیم ما از یک مدرسه چه انتظاراتی داریم.
نوری در پاسخ به این پرسش که در بحث پرورشی دانش آموزان باید چه اقداماتی را انجام دهیم؛ اظهار نمود: ۳۶ هزار شهید دانش آموز همراه با ۴ هزار شهید معلم در دفاع مقدس بطور قطع ثمره اقدامات پرورشی بوده است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ضمن این که پس از دفاع مقدس نیز دانش آموزان در مسابقات علمی فرهنگی و پرورشی شرکت کرده و می کنند. متأسفانه در چند سال معاونت پرورشی حذف شد اما امروز برنامه های ویژه ای باید برای تربیت و بحث پرورشی جدی گرفته شود.
وی افزود: مربیان ما آمادگی لازم را دارند اما باید باتوجه به شرایط و روش های به روز اقدامات پرورشی را انجام دهند. سند تحول موضوع اقدامات پرورشی را تربیت نام نهاده و راهکارهایی را برای آن اعلام نموده است.
نوری در تشریح راهکارهای سند تحول برای امور پرورشی اظهار داشت: ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت ها خارج از مدرسه معرفی شده است.
به گفته وی دانش آموزان باید به نهادهای قرآنی برای ساحت تربیت اعتقادی - اخلاقی و برای ساحت زیباشناختی و هنری به مراکز هنری و نگارخانه ها مراجعه کنند. برای کارآفرینی و ساحت تربیت اقتصادی - حرفه ای دانش آموزان باید به کارخانه ها سر بزنند. همراه پرورشی باید همراه دانش آموز باشد تا این کنکاش ها صورت بگیرد؛ باید اردوگاه ها و ورزشگاه ها را جدی تر و فعال تر نماییم.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: فردا ۲۹۵۰ پروژه آموزشی را با حضور معاون اول رییس جمهور رونمایی خواهیم کرد که شامل افتتاح ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس در سراسر کشور خواهد بود.


منبع:

0.0 / 5
981
1400/11/19
12:02:52
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , المپیاد , پروژه آموزشی
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین