بخشنامه مدارس استعدادهای درخشان رونمایی گردید
به گزارش مدیریت آموزش در نشست مجازی وزیر آموزش وپرورش با مدیران کل آموزش وپرورش استان ها، رؤسای ادارات استعدادهای درخشان و رؤسای ادارات سنجش و پایش کیفیت استان ها؛ آیین نامه مدارس استعدادهای درخشان رونمایی گردید.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، یوسف نوری در این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، تبریک عید سعید فطر و تبریک روز معلم اظهار داشت: مدارس سمپاد از مرحله آموزش محوری و پژوهش محوری عبور کرده اند و بیشتر این مدارس در مرحله کارآفرینی هستند، اما نباید متوقف شوند، باید به سمت مدارس نسل چهارم که مدارسی با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی هستند، توسعه پیدا نماییم. البته این توسعه باید در قالب نظام تربیتی با مسئولیت دینی باشد که دراین زمینه کارهای بسیار خوبی هم انجام شده است.
وی با اشاره به بحث نظریه توده و نخبه در جامعه شناسی اظهار نمود: نخبگان پتانسیل به حرکت درآوردن جامعه در راه مطلوب را دارند، پس باید سرمایه گذاری جدی بر روی نخبگان هر جامعه ای صورت بگیرد.
نوری در آخر تصویب بخشنامه مدارس استعدادهای درخشان در هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را همچون کارهای خوب و مؤثر در زمینه سمپاد دانست.
در ادامه این آیین، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار داشت: سمپاد علاوه بر دانش آموزان مدارس تحت پوشش خود، دغدغه رسیدگی و کمک به سایر دانش آموزان را هم دارد. برمبنای اساسنامه، این سازمان علاوه بر رسیدگی به وضعیت دانش آموزان با استعدادی که در مدارس سمپاد ثبت نام کرده اند، نسبت به دانش آموزان با استعدادی که بهر دلیلی نتوانسته اند در مدارس سمپاد ثبت نام کنند هم متعهد هست و در این خصوص برنامه های مختلفی طراحی شده است که یک نمونه از آن، اجرای دوره مجازی آموزش المپیادهای علمی در 12 رشته متفاوت برای پذیرفته شدگان در مرحله اول المپیادها در سطح کشور می باشد که خیلی از شرکت کنندگان در آن کلاس ها دسترسی به آموزش مطلوب و در تراز المپیاد را نداشتند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، یاوری در ادامه اظهار داشت: سمپاد می خواهد روی جامعه بزرگ آموزش و پرورش اثر مثبت بگذارد و این را وظیفه خود دانسته و این کار را انجام خواهیم داد. آمارها نشان میدهد که مدارس سمپاد، در مناطق آموزشی که قرار گرفته اند، اغلب از جهت ارتباط، ایجاد رقابت مثبت، تبادل تجربیات بین معلمان و مدیران مدارس موجب رشد آموزشی در آن مناطق شده اند.
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب