بهبود وضعیت تدریس معلمان
به گزارش مدیریت آموزش، دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با اشاره به این که درس پژوهی موجب رشد یادگیری و بالندگی معلم می شود اظهار داشت: این امر نهایتاً بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد، چونکه در صحنه تدریس، معلم بصورت مستمر و مداوم با آن مواجه می باشد.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محمود امانی طهرانی در نخستین جلسه تخصصی درس پژوهی ایران، اظهار داشت: درس کاوی و درس پژوهی از یافته های اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی است که برای یادگیری عمیق تر، تدریس و جزییات آن موردبررسی قرار می گیرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش اظهار داشت: حدود هفت ماه است که حرکت جدیدی با موضوع بهبود وضعیت تدریس معلمی در کشور به وجود آمده است، در این راستا، جلسات هفتگی مطالعه و هم اندیشی اساتید درباره ی درس پژوهی تشکیل می شد.
وی اشاره کرد: درس کاوی و درس پژوهی از یافته های اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی می باشد که برای یادگیری عمیق تر، تدریس و جزییات آن موردبررسی قرار می گیرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش اظهار داشت: ضبط و ثبت پروسه تدریس و سپس بازنگری، بررسی و اصلاح آنها بر طبق نظریه های علمی و تربیتی موجب افزایش یادگیری و بالندگی معلم می شود که نهایتاً بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد، چونکه در صحنه تدریس، معلم بصورت مستمر و مداوم با آن مواجه می شود.
امانی طهرانی اشاره کرد: در جریان درس کاوی، اشتباهات، نوع عمل، تعامل و رفتار دانش آموز با معلم، کتاب، کلاس و همکلاسی هایش مورد توجه قرار می گیرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، شایان ذکر است؛ این جلسه به میزبانی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس بوده که بصورت حضوری و مجازی بوسیله پخش در شبکه شاد، آپارات و اسکای روم درحال برگزاری می باشد. در این جلسه دکتر محمدرضا سرکار آرانی، استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن و دکتر رحمت الهی مرزوقی، استاد تمام مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه شیراز و دیگر اساتید حضور داشتند.
منبع: مدیریت آموزش
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب