مدرسه باید محل آموزش زندگی و مهارت ها باشد
به گزارش مدیریت آموزش، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: استقرار نظام مدیریت عملکرد در مجموعه آموزش و پرورش بهترین راهبرد جهت ایجاد هماهنگی سازمانی و حل مسائل دستگاه تعلیم و تربیت است.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سید مجتبی هاشمی اظهارکرد: ارزیابی عملکرد وظیفه سنجش فرایندهای کاری سازمان با اهداف سازمانی را بر عهده داشته و این اداره کل در سه حوزه معاونت پاسخگویی به شکایات، حوزه معاونت ارزیابی عملکرد و معاونت و حوزه بازرسی صاحب نقش است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ضمن اشاره به مواردی که مانع دستیابی به اهداف سازمانی می شوند، اظهار داشت: باید موانعی که سبب می شود به اهداف سازمانی نرسیم، کارشناسی کرده و با تبدیل مشکل به مساله برای حل موضوعات پیشنهاد عرضه نماییم.
وی اظهار داشت: مدرسه باید محل آموزش زندگی، یادگیری و تمرین سبک زندگی و آموزش مهارت ها باشد تا دانش آموزان لذت ببرند. باید به دانش آموزان مهارت هایی آموزش داده شود که بتوانند به اهداف عالی آموزش و پرورش برسند و برای جامعه فرد مفیدی باشند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اظهار داشت: تمام تلاشمان را می نماییم تا بتوانیم فرایندهای دقیقی را جهت شنیدن صدای مردم و پاسخگویی مناسب داشته باشیم.
هاشمی ضمن اشاره به برخی محورهای برنامه تحولی اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش ازجمله تلاش جهت استقرار نظام مدیریت عملکرد اشاره و بیان نمود: استقرار نظام مدیریت عملکرد در مجموعه آموزش و پرورش بهترین راهبرد جهت ایجاد هماهنگی سازمانی و حل مسائل دستگاه تعلیم و تربیت است.
وی خاطرنشان کرد: دولت بحث شفافیت، عدالت و مردمی سازی را در دستور کار دارد و هرچه به سمت نظارت مردمی پیش برویم، سازمان بهتر می تواند نقاط تهدید را شناسایی کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در مورد توسعه تکنولوژی های جدید خاطرنشان کرد: باید در نظارت ها به سمت توسعه نظارت فناورانه حرکت کرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: هم اکنون باید به بحث شبکه سازی و آموزش بیش ازپیش دقت کنیم و در این امر به دنبال افزایش کیفیت هستیم.
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب