تعجب مسئولان از مشکلات فضاهای آموزشی پایتخت

تعجب مسئولان از مشکلات فضاهای آموزشی پایتخت

به گزارش مدیریت آموزش، معاون وزیر آموزش وپرورش با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه فضاهای آموزشی پایتخت اظهار داشت: بعضاً بیان این مشکلات و محرومیت ها موجب تعجب مسئولان می شود. رشد جمعیت، سرانه پایین و فرسودگی فضاها، چالش هایی را به وجود آورده است. با این وجود ظرفیت خوبی در تهران وجود دارد که باید سازوکار آنرا فراهم نماییم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، حمیدرضا خان محمدی اضافه کرد: امید آفرینی قسمتی از جهاد تبیین است. ارائه خدمات و تبیین آن در تهران از آن جهت که الگو و پیشانی محوری کشور است، مهم و وظیفه همه ماست. باید تلاش شود تا فضاهای آموزشی و پرورشی کلان شهر تهران با این نگاه آماده شود.
معاون وزیر آموزش وپرورش بیان کرد: بغیر از مشکلات فضاهای آموزشی دولتی، در زمینه مدارس غیردولتی نیز یک سری مسأله وجود دارد که باید برای آنها چاره اندیشی کرد.
خان محمدی اشاره کرد موضوع ایمن سازی مدارس و سلامت دانش آموزان بسیار مهم و غیرقابل چشم پوشی است، همه باید کمک نماییم فضای یادگیری فرزندانمان ایمن و آرام باشد.
وی با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه فضاهای آموزشی پایتخت اظهار داشت: بعضاً بیان این مشکلات و محرومیت ها موجب تعجب مسئولان می شود. رشد جمعیت، سرانه پایین و فرسودگی فضاها چالش هایی را به وجود آورده است. با این وجود ظرفیت خوبی در تهران وجود دارد که باید سازوکار آنرا فراهم نماییم.
این مقام مسئول اذعان کرد: قرارگاه عدالت تربیتی محور خوبی جهت استفاده از این ظرفیت هاست. همین طور ظرفیت خیرین، موضوع مسئولیت های اجتماعی و مشارکت سایر نهادها و دستگاهها موثر خواهد بود.
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به این که با استمرار روند فعلی حل این مسائل زمان بر خواهد شد، افزود: در دوره ی جدید مثلث صنعتی سازی، سریع سازی و ارزان سازی را با رعایت معماری ایرانی ـ اسلامی و اصل مهم هویت در دستور کار قرار خواهیم داد. این راهبرد اکنون در شهرستان بهارستان درحال برنامه ریزی نهایی است.
خان محمدی در ادامه به تجربه خوب نوسازی مدارس در بحث مقاوم سازی اشاره نمود و اضافه کرد: باتوجه به کمبود شدید فضای جایگزین در عملیات تخریب و بازسازی در صورت حصول شرایط، مقاوم سازی را برای حل قسمتی از این مشکلات درنظر داریم.
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت: تامین ۲۵۰۰ میلیارد تومان در سه سال برای حل بخشی ازمشکلات فضاهای آموزشی تهران پیش بینی شده است که استفاده از فرصت مولدسازی یکی از راه های تامین این اعتبار است.
معاون وزیر آموزش وپرورش اشاره کرد: ۴ ماه از زمان ابلاغ طرح مولدسازی گذشت اما روندکار بسیار ضعیف است. انتظارداریم مدیران آموزش وپرورش فعال تر عمل کرده و با معرفی املاک راکد و مازاد و طی روند قانونی ارزش افزایی و عرضه که توسط سازمان خصوصی سازی انجام می گیرد از ۱۰۰ درصد عواید آن در مدرسه سازی مناطق بهره مند شوند.
خان محمدی با اعلان اینکه تحریم های ظالمانه سبب مشکلات اعتباری شده است، اضافه کرد: در یک اقدام حقوقی، مسائل به وجود آمده از این مساله را برای جلب توجه نهادهای بین المللی در دست اقدام داریم تا بدانند چه مشکلاتی به لحاظ این تحریم ها در تامین فضای استاندارد برای کودکان این سرزمین به وجود آمده است.
وی درباب اهمیت نگهداری مدارس و مشکلات آن با وجود دستورالعمل مدیریت نگهداری و تعمیر فضاها، تجهیزات مدارس و افزایش سهم عوارض گازرسانی در تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس نکاتی را بیان کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، راه اندازی طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی ۲۰ هزار مدرسه از دیگر محورهای سخنان رییس سازمان نوسازی مدارس کشور بود، که مرحله اول این طرح در تعطیلات نوروز امسال انجام شد و در فصل تابستان ادامه پیدا می کند.
در ابتدای این جلسه علیرضا کریمیان و عباس زارع مدیران کل آموزش وپرورش شهر و نوسازی مدارس استان تهران به بیان نکاتی پیرامون وضعیت فضاهای آموزشی و مشکلات این بخش پرداختند.
همین طور مدیران مناطق ۹، ۱۳ و ۱۷ چالش های منطقه و دو نفر از موسسین مدارس غیر دولتی مشکلات این مدارس را بیان نمودند.
گفتنی است، در آخر این جلسه از سرکار خانم طوسی مدیر منطقه ۱۰ تهران و مادر شهید مدافع حرم، محمدرضا دهقان امیری و آقای امینی مدیر منطقه ۷ تهران و پدر شهید محمدهادی امینی تجلیل شد.




منبع:

5.0 / 5
478
1402/01/25
12:59:36
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , خدمات , دانش آموز
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین