معاون وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد
ضرورت سنجش صلاحیت مربیان پرورشی
به گزارش مدیریت آموزش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر همراه کردن مربی با دانش آموز تصریح کرد و اظهار داشت: باید شبکه ای از مربیان و نیروهای امور تربیتی داشته باشیم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، اصغر باقرزاده در مراسم افتتاحیه گردهمایی آموزشی توجیهی برنامه ها و کارهای سال تحصیلی جدید که در اردوگاه شهید باهنر انجام شد با تأکید بر اهمیت و ضرورت مساله امور تربیتی، اظهار داشت: اگر بچه ها حالشان خوب باشد متدین، باایمان و بدون استرس باشند یعنی عملکرد ما نتیجه داده است. همت ما این است یک مربی خوب در کنار تعدادی دانش آموز قرار بگیرد این مساله اثر ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: همراه کردن یک مربی کنار دانش آموز فضایی را برای متربی به وجود می آورد که اثربخشی بالایی دارد. بدنبال این باشیم که تحول ایجاد نماییم این تحول باید با شرایط موجود ایجاد شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش اظهار داشت: نیروهایی که به مدارس مراجعه می کنند، امسال ساماندهی می شوند تا پوشش خوبی از این بابت داشته باشیم.
وی افزود: در بحث نیروی انسانی شبکه سازی باید صورت بگیرد تا شبکه ای از مربیان و نیروهای امور تربیتی داشته باشیم همین طور تربیت نیروها نیز در بحث نیروی انسانی مهمست.
باقرزاده اشاره کرد: سنجش صلاحیت مربی پرورشی، برگزاری دوره های مهارتی و تبادل تجارب همچون مواردی است که باید برای آنان سازوکاری درنظر گرفت.
معاون وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: باید به مربیان دانشگاه فرهنگیان توجه کرد، این افراد جوان و باانگیزه هستند باید از ظرفیت آنان به خوبی استفاده نمائیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به برنامه فراگیر پرورشی اظهار داشت: چالش های اصلی معاونت در مدارس، حجم بالای دستورالعمل ها و بخشنامه ها، موازی کاری مجموعه ها، عدم تدارک فرصت لازم در برنامه درس ملی برای اجرای فعالیت ها، توجه به برخی ساحت های تربیتی و مغفول ماندن برخی دیگر، غفلت از عاملیت متربی، تصدی گری مربیان و معلمان در اجرای فعالیت ها، عدم امکان نظارت و سنجش اثربخشی فعالیت ها، کمبود منابع انسانی ماهر و توانمند، عدم امکان ارزیابی عملکرد پرورشی مدارس، بی اطلاعی دانش آموزان و خانواده ها و از کم و کیف برنامه ها و جذاب نبودن برنامه ها است.
باقرزاده افزود: امسال در پرورشی ۵ هدف پایه ای داریم؛ هدف پایه خردورزی و خود مراقبتی که برای آن یک اقدام گفت و گو و پرسش و پاسخ را درنظر گرفتیم، هدف پایه ایمان با برنامه تمهید نماز جماعت در مدرسه، هدف پایه امید با اقدام هر دانش آموز حداقل دو روز اردو، هدف پایه هویت با اقدام هر دانش آموز عضو یک تشکل دانش آموزی، هدف پایه نشاط با اقدام هر دانش آموز حداقل یک مسابقه و جشنواره در این برنامه، مورد توجه است.
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب