صحرایی مطرح كرد؛

جزئیات تحول در نظام آموزشی کشور

جزئیات تحول در نظام آموزشی کشور

به گزارش مدیریت آموزش، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: زمینه چنین تحولی در دولت رئیسی وجود دارد؛ ما باید آموزش را از ۴ سالگی شروع نماییم و دیپلم را در ۱۵ سالگی بدهیم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، رضا مراد صحرایی در آئین اختتامیه دومین دوره رویداد ملی ستاپ با اعلان اینکه باید از معلمان آموزش وپرورش تقدیر نماییم اظهار داشت: من زمانی معلم ابتدایی و زمانی فارغ التحصیل دوره دانشسرای عالی بودم و مدتی هم معلم زبان شدم. دوست دارم معلم تاریخ هم باشم چونکه معتقدم تاریخ می تواند چشم و گوش دانش آموزان و نسل جدید را باز کند. صحرایی اظهار داشت: من امروز هم در دانشگاه تدریس می کنم و حتی در کلاس درس گاهی بین دانش جویانم می نشینم. وزیر آموزش وپرورش در مورد رویدادهایی که به فناوری و کارآفرینی در قسمت آموزش و تربیت می پردازد اظهار داشت: اگر در گذشته بمانیم حتما محکوم به شکست هستیم معتقدم که جاده آموزش پیچیده است و اگر ما نپیچیم محکوم به شکستیم. کودکان دنیای متفاوتی را تجربه می کنند و ابزار متفاوتی هم برای آموزش دارند. وی با اعلان اینکه امروز خلائی بین معلمان و دانش آموزان وجود دارد و آن خلع ادراکی است؛ اظهار داشت: عموم معلمان ما به شکل سنتی آموزش دیدند و معلم که سنتی آموزش دیده است نمی تواند به شیوه مدرن آموزش دهد. عموم معلمان ما به شکل کنترلی آموزش دیدند و کنترلگر بار آمدند در حالیکه در کلاس درس دیگر نباید کودک را کنترل کرد. صحرایی با تکیه بر این که معلم نباید صرفا آموزش دهنده علم باشد؛ اظهار داشت: وظیفه دیگر معلم اینست که پرورش دهنده استعدادها و خلاقیت کودک و نوجوان باشد. صحرایی اظهار داشت: چاره ما توأمان حل دو مساله معلم و دانش آموز است. در غیر این صورت معلم تنها انتقال دهنده دانش است. تمام تلاش ما اینست که به کمک ابزارهای آموزشی همچنان نقش معلم را در آموزشگری حفظ نماییم. در تمامی حوزه های در ارتباط با تعلیم و تربیت مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود. گاهی در بعضی استان ها با مشکل فضای آموزشی و گاهی در سنجش و پایش دانش آموزان مشکل داریم. وی با اعلان اینکه عمده مسائل آموزشی ما در سطوح پایین علم و آموزش هستند؛ اظهار داشت: گاهی دانش بیشتری به کودکان می دهیم که باز هم در سطح پایین علم است. اما فناوری هایی که به کاربرد دانش کمک می کنند و تلاش می کنند دانش به زندگی روزمره دانش آموزان راه پیدا کند مورد نیاز ماست. وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: اگر آموزش وپرورش به اولویت اول کشور بدل شود می توانیم گره های آینده این کشور را حل نماییم. مساله ما اینست که در سطوح بالا به آموزش وپرورش توجه گردد. صحرایی ضمن اشاره به این که در همه دنیا شیوه هزینه کرد متفاوت است؛ اظهار داشت: هرچه در سن پایین هزینه نماییم کارایی بیشتری دارد در حالیکه ما در ایران برعکس عمل می نماییم هرچه سن بالا می رود بیشتر به سنین بالا توجه می نماییم. امروز به افراد در سنین بالا برای بیکاری یا بیماری ها هزینه پرداخت می نماییم در حالیکه در مدرسه می توانستیم با یک دهم آن هزینه به مبحث مهارت آموزی و سلامت و بهداشت دقت کنیم تا اصلاً مشکلات بزرگسالی را نداشته باشیم. صحرایی اظهار داشت: خیلی از آموزش ها را باید به کودکان پیش از سن هفت سالگی عرضه نماییم. زمینه چنین تحولی در دولت رئیسی وجود دارد؛ ما باید آموزش را از ۴ سالگی شروع نماییم و دیپلم را در ۱۵ سالگی بدهیم و فرد در ۱۸ سالگی لیسانس بگیرد. وی به ۷ دانشی که معلم به آن اشاره نیاز دارد اشاره نمود و اظهار داشت: ترکیب این دانش ها مورد نیاز ماست. ان شاءالله در اولین جلسه مدیران سراسر کشور این امکان را ایجاد می نماییم که همه برگزیدگان این رویداد فرصت عرضه محصولات خویش را در آموزش وپرورش پیدا کنند.


منبع:

5.0 / 5
388
1402/12/14
16:56:20
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , تعلیم و تربیت
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین