معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خبر داد

افزایش 2 هزار نفری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به متوسط جذب طی چهار سال قبل

افزایش 2 هزار نفری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به متوسط جذب طی چهار سال قبل

مدیریت آموزش: بر اساس اعلام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تعداد دانشجویان این دانشگاه نسبت به متوسط جذب طی چهار سال گذشته، افزایش 2 هزار نفری داشته است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محمد رحمتی در هجدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و قدردانی از دانشمندان و طرح های برتر حوزه آموزشی و تکریم مقام استاد ناصر سیم فروش، اظهار داشت: دانشگاه ما در در پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ۳ طلا، ۴ مدال نقره، ۳ مدال برنز و ۷ دیپلم افتخار کسب نمود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اعلان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای ۱۲ دانشکده آموزشی و درمانی، ۱۵۴۰ هیات علمی در قالب ۹۶ گروه است، توضیح داد: از میان این ۹۶ گروه ۲۴ گروه بالینی و ۷۲ گروه علوم پایه هستند که مجموعا به ۱۲ هزار دانشجو خدمت ارائه می دهند و از حیث خدمت رسانی آموزشی باید گفت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دومین دانشگاه علوم پزشکی کشور است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره ی افزایش تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه، اشاره کرد: در چهار سال قبل روند خوبی در رشد اعصا هیات علمی دانشگاه داشته ایم و در فراخوان بیستم ۱۰۰ نفر دیگه به اعضا هیات علمی ما اضافه خواهد شد.
رحمتی درباره ی مرتبه علمی اعضا هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز اشاره کرد: کمترین تعداد مربوط به مربیان هیات علمی و بالاترین تعداد مربوط به دانشیاران و استادیاران هست. بطوریکه از سال ۹۸ توانستیم ۴۳ مربی را به ۱۹ مربی در سال ۱۴۰۲ و ۲۳۳ استاد در سال ۹۸ را به ۳۶۲ استاد در سال ۱۴۰۲ برسانیم.
به گفته ی ایشان، امسال به نسبت متوسط جذب دانشجو در چهار سال قبل حدود ۲۰۰۰ دانشجو به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه شده است که این امری مثبت است؛ اما خطر بزرگ آن این است که این رشد بدون افزایش ساختارها و تعداد اعضای هیات علمی انجام شود؛ چونکه نهایتاً به کیفیت آموزش لطمه میزند.
همین طور بر اساس اعلام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این دانشگاه توانسته است در پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ۳ مدال طلا، ۴ مدال نقره، ۳ مدال برنز و ۷ دیپلم افتخار کسب کند.
رحمتی با مقایسه فراوانی و نسبت فراگیران در مقطع post graduate و under graduate توضیح داد: این نسبت در دانشگاه ما نسبت خوبی است. بطوریکه ۵۶ درصد شاغل به تحصیل under graduate و ۴۳ درصد در post graduate داریم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همین طور در بخش دیگر سخنان خود درباره ی راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۴، اشاره کرد: در سال جدید باتوجه به دستور رهبری که سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شد، ما یک هدف راهبردی جدید را به اهداف خود اضافه کردیم و آن افزایش فرصت یاددهی و یادگیری است. همین طور به ۱۱ برنامه پیشین خود یک برنانه جدید در امتداد شعار امسال اضافه کردیم که این برنامه دوازدهم همان طراحی و اجرای دوره های آموزشی است.
وی با اعلان اینکه در امتداد ایحاد یک تحول دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هوشمند سازی آموزش علوم پزشکی را در دستور کار قرار داد، اضافه کرد: طراحی و تاسیس "انستیتو ملی آموزش مبانی بر شبیه سازی" را در پیش گرفتیم، در آینده ای نزدیک و ظرف یک الی دو سال آینده این مرکز به بهره برداری می رسد. از طرف دیگر طراحی نرم افزار های آموزشی در عرصه علوم پزشکی را نیز در دستور کار داریم.
رحمتی با اشاره به مناسب نبودن روشهای سنتی ارزیابی فراگیران پزشکی، عنوان کرد: باید از روش سنتی به سمت روش های پیشرو و جدید رویم، "لاگ بوک" یکی از مهم ترین روش ها در این راه است. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اهتمام کرده است لاگ بوک الکترونیک را در تمام رشته های تخصصی مستقر کند. همین طور برای استقرار لاگ بوک الکترونیک ویژه دانشجویان ارشد و phd برنامه ریزی کردیم و این کار را از برنامه های کارورزی پرستاری شروع کردیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همین طور از تصویب برنامه راهبردی حوزه های تمایز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نرکز ملی تحقیقات راهبردی علوم پزشکی (نصر) آگاهی داد و اشاره کرد: با مرکز نصر جهت پشتیبانی از کارهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ۱۴ حوزه شامل چشم پزشکی، بیماریهای عفونی، پیوند کلیه و... تفاهم نانه عقد کردیم. برنانه دیگر ما استقرار طرح منتورشیپ بهزیستی دستیاران دانشگاه در امتداد نیازسنجی روانشناختی فراگیران است.
وی همین طور با اشاره به ارزیابی بیش از ۸۰ گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در قالب طرح ارتقای کیفیت گروههای آموزشی، اظهار داشت که شناسایی و اعلام نقاط قوت و قابل بهبود گروههای آموزشی در سنجه های تحولی و پایه همچون اهداف این ارزیابی بوده است.
رحمتی با اشاره به فعالیت مرکز آزمون الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال گذشته، اظهار داشت: این مرکز ۱۲۰۱ آزمون الکترونیک با حضور ۶۷ هزار شرکت کننده در سال ۱۴۰۲ داشته است.




منبع:

5.0 / 5
346
1403/02/19
09:59:27
تگهای خبر: آزمون , آموزش , المپیاد , تحصیل
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین