در آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها مطرح شد

انتقاد صریح وزیر بهداشت از افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی

انتقاد صریح وزیر بهداشت از افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی

به گزارش مدیریت آموزش، وزیر بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه ها انتقاد نمود و اظهار داشت: طی چهار سال قبل نزدیک 100 درصد افزایش ظرفیت در دانشگاه داشته ایم و این بدون تجهیز و ارتقای زیرساخت ها برای پیشرفت علم است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محمد رضا ظفرقندی در مراسم شروع سال تحصیلی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور رئیس جمهور درحال برگزاری است، به ضرورت توجه به عدالت آموزشی در کشور اصرار کرد و اظهار داشت: کیفیت تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی امری بسیار مهمی است. با توجه به این که دانشجویان این دانشگاه ها در آینده با جان مردم سر و کار دارند، اگر به امر کیفیت بی توجهی صورت بگیرد، لطمه جدی به سلامت مردم وارد می شود.
ایشان سپس با اعلان اینکه باید برای مطالعه عدالت آموزشی و همین طور ورود دانشجویان به دانشگاه ها بازنگری صورت بگیرد، اشاره کرد: ما در کشور خود، دانشجویان بسیار هوشمند و پرتلاشی داریم؛ اگر عدالتی آموزشی در ورود به دانشگاه ها محقق نشود، ما نخبگان خودرا از دست می دهیم.
وزیر بهداشت با اشاره به این که در دانشگاه های وزارت بهداشت ۲۴۵ هزار دانشجو حضور دارند، اضافه کرد: حدود ۵۷ درصد این دانشجویان خانم و ۴۳ درصد آقایان آنها را آقایان می سازند.
ظفرقندی اشاره کرد: در ۴ سال قبل نزدیک ۱۰۰ درصد افزایش ظرفیت در دانشگاه داشته ایم و این بدون تجهیز و ارتقای زیرساخت ها برای پیشرفت علم است. در بحث عدالت ورود به آموزش و ادامه تحصیل یک بازنگری باید صورت گیرد. عدالت آموزشی در ورود به دانشگاه باید تامین شود.
وی تصریح کرد: به جهت اینکه در مرزهای علمی باقی بمانیم دیپلماسی علمی خودرا فعال نماییم. ما برای باقی ماندن در مرزهای دانش باید با دانشگاه های مطرح جهان کنفرانس و دوره های علمی را تدارک ببینیم.
ادامه دارد

5.0 / 5
73
1403/07/21
13:19:23
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , دانشگاه , فناوری
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین