معاون آموزش متوسطه مطرح كرد؛

توسعه عدالت و ارتقا کیفیت آموزشی برای همه دانش آموزان

توسعه عدالت و ارتقا کیفیت آموزشی برای همه دانش آموزان

به گزارش مدیریت آموزش، معاون آموزش متوسطه اظهار داشت: توسعه عدالت و آموزش با کیفیت برای همه دانش آموزان یکی از رویکرد های دولت چهاردهم در وزارت آموزش وپرورش است.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با حضور در استودیو الفبای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش به تبیین برنامه ها و الویت های معاونت آموزش متوسطه در دولت چهاردهم پرداخت و اظهار داشت: توسعه عدالت و آموزش با کیفیت برای همه دانش آموزان یکی از نگاههای دولت چهاردهم در وزارت آموزش و پرورش است که تقویت و ارتقای کیفیت آموزش مدارس عادی دولتی و همینطور غنی سازی محیط های یادگیری و تنوع بخشی به آن همراه با تشکیل شبکه ای از این محیط ها برای ارتقای کیفیت آموزش از اقدامات اصلی معاونت آموزش متوسطه خواهد بود.
وی معلمان را محور آموزش به دانش آموزان و مسئول اصلی عرضه خدمات آموزشی و یادگیری خواند و به نقش اساسی آنها در ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی بخصوص در مناطق کمتر برخوردار اشاره و تاکید نمود.
عضو شورایعالی آموزش و پرورش ضمن اشاره به سند تحول بنیادین و لزوم نقش آفرینی تمام دستگاههای اجرایی برای اجراسازی آن خاطرنشان کرد: استفاده از کلیه ظرفیتهای درون و برون سازمانی و نقش آفرینی دستگاههای اجرایی کشور در کنار ارتقای نقش خانواده، بهره مندی از ظرفیت خیرین و نهادهای مردمی و عمومی در ارتقای فرایندهای آموزشی بسیار اثرگذار خواهد بود.
وی اضافه کرد: تحول در حوزه فناوری و نوآوری درجهت ارتقا کیفیت یادگیری با ورود هوش مصنوعی و ابزارهای جدید مثل حقیقت افزوده و حقیقت مجازی برای ایجاد تاثیر مثبت در فرآیند تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: تلاش ما اینست که از شأن سیاستگذاری حوزه ستادی، رعایت کرامت انسانی معلمان و دانش آموزان و ارتقای توانمندی حرفه ای و تخصصی معلمان در طول فعالیتها و برنامه ها حمایت نماییم.
آذرکیش ضمن اشاره به شیوه نامه اجرایی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اضافه کرد: این شیوه نامه با امضای مقام عالی وزارت به تمام واحدهای آموزشی ابلاغ گردید که توجه به مأموریت ها، وظایف و اختیارات آن و کوشش برای اجرایی سازی آن مورد انتظار و تاکید است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدرسه را برپایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کانون تربیت محله نامید و اظهار داشت: اجرای تربیت متوازن، جامع و کامل در چارچوب تربیت تمام ساحتی برای دانش آموزان و استفاده از کلیه ظرفیتهای موجود در این راه مانند استفاده هوشمندانه از فناوری اطلاعات از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.
وی ضمن اشاره به برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه و کارکردهای گروههای آموزشی بعنوان مرجع علمی و حلقه واسط بین حوزه ستاد و صف خاطرنشان کرد: باوجود بیشتر از ۷۴ دبیرخانه راهبری کشوری برای دروس در معاونت آموزش متوسطه، گروههای آموزشی می توانند برای اجرای بهینه محتواهای تولیدشده در سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی و آموزش و توانمندسازی معلمان برنامه ریزی همکاری کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با همکاری، همیاری و همدلی معلمان و دانش آموزان عزیز میتوان برای آینده روشن نظام تعلیم و تربیت متوازن فرزندان ایران اسلامی در چارچوب برنامه های تمام ساحتی و زیرنظام های شش گانه اقدام نمود.

5.0 / 5
97
1403/08/12
09:19:14
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , توسعه
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین