كاظمی:
حداقل ۱۰۰ هزار کتابخانه مدرسه باید ایجاد شود
به گزارش مدیریت آموزش، وزیر آموزش وپرورش با اشاره به سه ماموریت آموزش وپرورش در توسعه امر کتابخوانی اظهار داشت: حداقل 100 هزار کتابخانه مدرسه باید ایجاد شود.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، آئین رونمایی از ۴ هزار کتابخانه درسی بامداد امروز در دبستان شاهد امام سجاد منطقه ۱۴ تهران برگزار گردید. در این مراسم علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در ابتدا با حضور در چند کلاس درس به دانش آموزان کتاب های درسی و داستان و لوازم التحریر هدیه داد. وزیر آموزش و پرورش سپس در جمع مسئولان نظام آموزشی و معلمان دبستان امام سجاد اظهار داشت: آئین رونمایی از ۴ هزار کتابخانه درسی بامداد امروز در دبستان شاهد امام سجاد منطقه ۱۴ تهران برگزار گردید. در این مراسم علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در ابتدا با حضور در چند کلاس درس به دانش آموزان کتاب های کمک درسی، داستان و لوازم التحریر هدیه داد. وزیر آموزش و پرورش سپس در جمع مسئولان نظام آموزشی و معلمان دبستان امام سجاد اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی این ارزش را دارد که چنین پویش ها و برنامه هایی را برای تکریم و ارج نهادن به آن اجرائی نماییم. آموزش و پرورش میدان دار اصلی کتاب و کتابخوانی است و محور همه فعالیتها در آن کتاب است. مرکز ثقل و توسعهی کشور و مسیر دستیابی به قدرت، ثروت و توسعه کتاب است. حداقل صد هزار کتابخانه مدرسه باید ایجاد شود وی با اذعان به این که با نقطه مطلوب در عرصه کتابخانه بسیار فاصله داریم گفت ۶۵۰ هزار کلاس درس داریم و نزدیک ۱۱۸ هزار مدرسه داریم زمانی می توانیم ادعا نماییم که در زمینه کتاب به موفقیتی دست یافته ایم که حداقل ۱۰۰ هزار کتابخانه مدرسه ای به روز داشته باشیم که متناسب با سن مقطع و نیازهای دانش آموزان باشد. کاظمی با قدردانی از مؤسسه منادی تربیت که مؤسسه ای ذیل آموزش و پرورش در ترویج امر کتابخوانی است؛ اظهار داشت: توسعه امر کتابخوانی نیازمند توجه گسترده ای است؛ با این وجود باید از همین قدم کوتاه هم استقبال کرد و تلاش نماییم این قدم ها را گسترش دهیم. سه ماموریت آموزش و پرورش در توسعه امر کتابخوانی وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر این که سه محور باید در زمینه کتاب و کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد؛ اظهار داشت: قدم اول و ماموریت اول ما توسعه کتاب و کتابخوانی در مدارس است که یکی از ماموریت های ماست. می توانیم به دانش آموزان بگوییم که هر کدام ۵ کتاب درسی به مدرسه بیاورند یا خانواده ها به مدارس کتاب اهدا کنند. حقیقتاً آموزش و پرورش قادر به تامین کتاب و کتابخانه ۶۵۰ هزار کلاس درس نیست. دوره مهارت آموزی کتابخوانی برای معلمان برگزار می شود وزیر آموزش و پرورش بیان این که امروز کتاب در میان ما مهجور و غریب است اظهار داشت: ماموریت دوم ما این است که مهارت های کتابخوانی و مطالعه را در بین معلمان و دانش آموزان گسترش دهیم. حتما باید یک دوره مهارت آموزی کتابخوانی و مطالعه را برای همه معلمان برگزار نماییم. فقط کتاب در قفسه کتابخانه گذاشتن، انگیزه و علاقه به کتابخوانی را در بین خردسالان و نوجوانان ایجاد نمی نماید. کاظمی ماموریت سوم آموزش و پرورش در امر کتاب را توسعه و آموزش مهارت های نویسندگی دانست و اظهار داشت: از وظایف آموزش و پرورش رشد مهارت های مختلف است که نویسندگی یکی از مهم ترین استعدادها و مهارت هاست برای اینکه نوشتن و خلق اثر به توسعه تمدن و پیشرفت کشور منجر می شود.
حجت الاسلام پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم ضمن اشاره به این که ۶ پویش کتابخوانی هم اکنون در سرتاسر کشور درحال برگزاری است؛ اظهار داشت: با اهمیت ترین کتبی که در این پویش ها ارائه می شود؛ کتاب هایی هستند که توسط رهبر معظم انقلاب مورد تفریظ و توجه قرار گرفته اند. وی ضمن اشاره به سامانه پویش کتاب من اظهار داشت: دانش آموزان وارد پویش کتاب من می شوند و اعلام می کنند چه کتاب هایی را خوانده اند. حجت الاسلام پورثانی تصریح کرد: تلاش می نماییم برای هر کتاب درسی، یک کتاب غیر درسی را معرفی و در چالش قرار دهیم. در این مراسم همزمان با آغاز به کار ۴ هزار کتابخانه درسی در مدارس، از برنامه جامع سراسری کتاب نما با شعار «با کتاب پرواز کنیم» هم رونمایی گردید.
منبع: olms.ir
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب