ماجرای حذف 19 هزار متقاضی استخدام آموزش و پرورش چه بود؟

ماجرای حذف 19 هزار متقاضی استخدام آموزش و پرورش چه بود؟

به گزارش مدیریت آموزش، معاون آموزش ابتدایی اظهار داشت: ۱۹ هزار جوان این مملکت که از خروجی آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی عبور کرده بودند در رسیدن به نقطه استخدام با کد ۱۹ روبه رو شده و به شکلی آنها را کنارگذاشتیم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، رضوان حکیم زاده قبل از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای راهبری نماد در اردبیل عنوان کرد: در طرح نماد تمام تلاش همکاران ما بر اینست تا فضای بانشاطی را در مدارس برای دانش آموزان به دور از صدمه ها ایجاد کنند، اما به دور از گزارش دهی ها، انتظار می رود فعالیتها خروجی مناسب و مطلوب همراه با شاخصهای تعیین شده بهمراه داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه جنس گزارش های عرضه شده در جلسات به طور عمده عملکرد محور است در حالیکه گزارش ها باید به نحوی باشد تا ما حرکت از نقطه ضعیف تا رسیدن به نقطه مثبت را به شکل دقیق رصد کرده و نتایج آنرا بیان نماییم. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر اختلالی در جامعه دانش آموزی کاهش و یا افزایش پیدا کرده باید دلایل و عوامل آن به شکل دقیق مشخص شود که نمونه مطرح شده در جلسات به طور عمده بروز برخی صدمه ها است که اگر نتوانیم آنها را کنترل نماییم یعنی همه مجموعه با شکست روبه رو شده و آموزش و پرورش همراه با شرکا نتوانسته به اهداف مورد نظر برسد. حکیم زاده لزوم افزایش بهره وری در همه حوزه ها و کاستن از صدمه های اجتماعی را با دقت کار مشاوران و بررسی حالات روحی و روانی دانش آموزان در فضای دانش آموزی را خاطرنشان کرد و تصریح کرد: یکی از صدمه های جدی رفتار و نگرش ما است که نمونه آنرا در استخدام آموزش و پرورش و حذف برخی از قبول شدگان در چارچوب ماده ۱۹ شاهد بودیم که بیشتر از ۱۹ هزار جوان این مملکت که از خروجی آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی عبور کرده بودند در رسیدن به نقطه استخدام آموزش و پرورش با کد ۱۹ روبه رو شده و به شکلی آنها را کنار گذاشتیم. وی افزود: بنده بعنوان عضو هیأت علمی دانشگاه و با تجربه چندین سال مشاوره اعتقاد دارم که در چارچوب اجرای طرح نماد باید اعتماد کامل تمامی دانش آموزان را به روند اجرای این طرح فراهم نماییم و در کنار آن گام به گام کارها را پیش برده و زمینه عرضه اطلاعات دقیق همراه با عنایت به آموزش کیفی خانواده ها را مورد دقت و توجه قرار دهیم. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان نمود: رئیس جمهور کشورمان به اندازه تمام رئیس جمهورهای گذشته در ۶ ماه گذشته به شکل تخصصی در حوزه آموزش و پرورش و صدمه های آن ورود پیدا کرده و حتی نظر دقیق و کارشناسی عرضه می کنند که امیدواریم در چارچوب طرح محیط مثبت یادگیری خیلی از صدمه ها و دغدغه ها را برطرف نماییم. حکیم زاده در ادامه خاطرنشان کرد: در این حوزه به دور از عرضه آمارهای جزیره ای و یا گلخانه ای، بهتر است توجه ما به نظام تعلیم و تربیت صحیح همه دانش آموزان باشد تا به شکلی احساس تعلق آنها را در این بستر فراهم نماییم. وی خاطرنشان کرد: هر چند مبنای دینی و اعتقادی هم در این مورد خیلی مهم است اما بهتر است در بحث تربیت نسل آینده زمینه احساس تعلق و ارزشمندی را به نحوی برای نسل آینده مهیا نماییم که آنها خودشان را در فضای مدرسه موجودی با ارزش و دارای کرامت ذاتی ببینند. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر دانش آموز ما این احساس تعلق، کرامت و عزت نفس را پیدا کند اساسا با روحیه مضاعف و احساس مسئولیت در زمینه های مختلف گام برداشته و خیلی از صدمه ها به حداقل می رسد. حکیم زاده اضافه کرد: گام اول در بهداشت روانی ایجاد حس پرارزش بودن در میان دانش آموزان است که این امر به دور از خودپنداری منفی، آثار مثبتی را در وضعیت رو به جلوی تربیتی فراهم می آورد. وی با تقدیر از همراهی مشاوران در عرضه حس بهتر و برتر برای دانش آموزان، در فضای تحصیل از زحمات و تلاس های آنها تقدیر نمود.


منبع:

5.0 / 5
74
1404/01/22
13:10:44
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , استخدام , تحصیل
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است
مدیریت آموزش: دانش را به اشتراک بگذارید، آینده را بسازید (olms.ir)

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین