مدیركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش:

لازمه رفع تبعیض ضد زنان، تحول در هنجارها و اعتقادات است

لازمه رفع تبعیض ضد زنان، تحول در هنجارها و اعتقادات است

مدیریت آموزش: مدیركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه ما باور داریم اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز ایران بدون بهره برداری از استعدادها، توان و ظرفیت زنان محقق نخواهد شد اظهار داشت: دستیابی به عدالت جنسیتی، مستلزم جبران نابرابری های موجود میان زنان و مردان، دختران و پسران و هم تضمین حقوق، مسوولیت، امكانات و فرصت های برابر و توجه ویژه به زنان و دختران به جهت رفع تبعیض ها و شكاف های تاریخی بوجود آمده است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، فرحناز مینایی پور در همایش بانوی امید كه به مناسبت جشن میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر و روز زن در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به اینكه زن بودن افتخار است اظهار نمود: خداوند را شاكریم كه در گرو معنویت انقلاب اسلامی، همگان به این واقعیت دست یافته اند كه اسلام برای زنان هویتی قایل است و زنان باید همراه مردان جهت توسعه و تعالی جامعه تلاش كنند.
وی اضافه كرد: زنان بعنوان نیمی از منابع انسانی، نه تنها مبحث هدف توسعه بلكه عامل مهمی در پیشبرد اهداف آن محسوب می شوند و تجهیز این منبع مهم منجر به توزیع عادلانه درآمدها هم خواهد شد.
مدیركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه باور داریم اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز ایران بدون بهره برداری از استعدادها، توان و ظرفیت زنان محقق نخواهد شد اظهار داشت: دستیابی به عدالت جنسیتی، مستلزم جبران نابرابری های موجود میان زنان و مردان، دختران و پسران و هم تضمین حقوق، مسوولیت، امكانات و فرصت های برابر و توجه ویژه به زنان و دختران به جهت رفع تبعیض ها و شكاف های تاریخی بوجود آمده است.
مینایی پور ادامه داد: معتقدیم تبعیض ضد زنان ناقض عدالت و احترام به شخصیت بشر است و شكوفایی كامل استعدادها و قابلیت های زنان را دشوار می كند. لازمه رفع تبعیض از زنان تحول در هنجارها، اعتقادات، ارزش ها، نگرش ها، اركان و ساختارهاست بدون آنكه تفاوت های بیولوژیكی و طبیعی آنان نادیده گرفته شود. مهم آن است كه زنانگی و مردانگی و نقش های پدری و مادری نباید مبنایی برای تبعیض باشد.
وی ادامه داد: بدیهی است پرداختن به مبحث زن و نقش وی بعنوان عامل انسانی توسعه لازمه توجه به دو عنصر است: نخست توانمندسازی و دوم تولید زمینه لازم برای بروزرسانی این توانمندی و بدیهی است بدون داشتن توانمندی لازم نمی توان انتظار ایفای نقش موثر و كارآمد داشت.
مینایی پور با اشاره به اینكه دفتر امور زنان با برخورداری از مجموعه دغدغه ها و استلزامات با تلاشی همه جانبه در تلفیق دو رویكرد برنامه مبتنی بر ارزش ها و مساله یابی و حل چالش های حوزه زنان تلاش دارد با عنایت به اسناد فرادستی برنامه هایی را تدوین و اجرا نماید اظهار داشت: باآنكه برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم اما امیدواریم در سال جدید جهت ارتقای نقش و جایگاه دختران و زنان به موفقیت های قابل توجهی دست یابیم.



5.0 / 5
5297
1396/12/21
15:06:49
تگهای خبر: آموزش و پرورش , توسعه , وزارت , وزارت آموزش و پرورش
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین