روش اجرای یك تبلیغ موثر

روش اجرای یك تبلیغ موثر

مدیریت آموزش: امروزه تولید و ارائه كالا به تنهایی كافی نیست. تبلیغات موثر بخشی از بازاریابی موفقیت آمیز به حساب می آید.


امروزه تولید و ارائه کالا به تنهایی کافی نیست زیرا فعالیتهای در حال توسعه تغییر کرده است و در یک محیط رقابتی بایستی توانایی جذب مشتری را نیز دارا بود.  تبلیغات موثر بخشی از بازاریابی موفقیت آمیز به حساب می آید . تبلیغ به شما کمک می کند تا مشتریان کنونی را نسبت به خود وفادار ساخته یا بازارهای جدیدی را برای خود برگزینید.
تبلیغات راه بسیار موثری برای معرفی محصول به مشتریان است و چشم انداز جدیدی برای گفتن سلام به مصرف کنندگان اولیه تلقی می شود. یک تبلیغ مؤثر پیش از هر چیز باید بتواند توجه مخاطبان مورد هدفش را به خود جلب کند تا در مراحل بعدی قادر باشد آنان را به خرید تشویق .نماید برای دستیابی به این منظور شناخت مشتریان هدف و همچنین برقراری ارتباط مؤثر با آنها با بهره گیری از محتوای مناسب و جاذبه های بصری خلاقانه، امری ضروری به نظر میرسد. امروزه تبلیغات موثر از پرقدرت ترین ابزارهای مدیریتی در بازاریابی است و شرکتهایی نیز سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام میدهند. در واقع تبلیغات موثر وسیله ایست جهت تسریع در حرکت کالا از نقطه تولید به مصرف.
جلب توجه، نخستین مرحله ای است که باید مد نظر قرار گیرد و در واقع این مرحله اساس مراحل بعدی به شمار میرود. اگر تبلیغاتی قادر نباشد که بلافاصله توجه مخاطبان را به خود جلب کند، آنها را به راحتی از دست خواهد داد.
به محض اینکه یک تبلیغ، موفق به جلب توجه مخاطب شد، نیاز به ایجاد علاقه نسبت به محصول و خدمات دارد. برای رسیدن به این منظور نیاز است که مزایا و نتایج نهایی کاربرد محصول یا خدمات مورد نظر ،شرح داده شود تا  مخاطبان به داشتن آن علاقه مند گردند.
مرحله سوم، ایجاد تمایل است. این مرحله شاید در نگاه اول مشابه مرحله ی قبل یعنی ایجاد علاقه به نظر آید در حالی که تفاوت بسیاری بین علاقه مند بودن به یک چیز و تمایل به داشتن آن وجود دارد. تمایل داشتن، گامی فراتر از علاقه مند بودن است که در این مرحله فرد علاوه بر اینکه به محصول مورد نظر علاقه مند شده است، با توجه به ویژگی ها و مزایای محصول درمیابد که این محصول به خوبی میتواند نیازهای او را برطرف سازد و بنابراین تمایل پیدا میکند که این محصول را داشته باشد.
یک تبلیغ مناسب باید انگیزشی قوی در مخاطب ایجاد نماید و این تنها زمانی روی میدهد که از جاذبه های مناسبی در تبلیغ استفاده شود و همچنین به شیوه ی مناسبی بیان شود که محصول معرفی شده،می تواند به طور شایسته ای نیاز های آنان را برآورده سازد.
و در نهایت گام چهارم سوق دادن به خرید است. در این مرحله، خریدار تصمیم نهایی خود را در خصوص خرید اتخاذ میکند.یکی از دشوارترین وظایف پیام تبلیغاتی، تحریک کردن افراد به داشتن و یا استفاده از کالای مورد نظر است. تبلیغ کننده باید با  مشتری ارتباط برقرار کند و او برای اینکه بتواند این کار را درست انجام دهد، باید بداند که مشتریان هدف چگونه فکر می کنند. سپس به خوبی بیان نماید که کالایی را که قصد معرفی و عرضه آنرا دارد، میتواند نیاز های  مشتری را برآورده سازد. برای تحریک مشتریان به سمت محصول، محرک های گوناگونی وجود دارد که بسته به نوع محصول و مشتریان ، باید این محرک ها شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.
 
5.0 / 5
5041
1397/11/23
18:32:24
تگهای خبر: رپورتاژ , توسعه , سرمایه گذاری , خدمات
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین