با امضای وزیر آموزش و پرورش؛
شیوه نامه اجرای رتبه بندی معلمان ابلاغ گردید
مدیریت آموزش: وزیر آموزش و پرورش، شیوه نامه اجرای رتبه بندی معلمان را ابلاغ نمود.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، با امضای وزیر آموزش وپرورش شیوه نامه اجرایی رتبه بندی معلمان به ادارات کل استانها ابلاغ گردید. در این شیوه نامه؛ معلمان ارتقاء به رتبه های ۴، ۳، ۲، ۱ و ۵ با رعایت ضوابط و مقررات مورد عمل و کسب شرایط معلمی را احراز می کنند و می توانند از تاریخ اول فروردین ۹۹ از فوق العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات به شرح جدول زیر بهره مند گردند. کارکنانی که به استناد مصوبه شورای انقلاب در مشاغل اداری ادارات آموزش وپرورش اشتغال دارند، در صورت انتقال و اشتغال تمام وقت در واحدهای آموزشی می توانند از مزایای این بخشنامه بهره مند گردند. فوق العاده مذکور به دبیران و هنرآموزانی که با ۳۰ ساعت تدریس موظف هفتگی به خدمت اشتغال دارند نیز علاوه بر ۱۷، ۵ درصد، تعلق خواهد گرفت. در این شیوه نامه آمده است؛ بمنظور ایجاد انگیزه برای معلمانی که بر طبق ضوابط و مقررات مربوط، آخرین طبقه و رتبه شغلی را ستاندن نموده یا می نمایند، به ازای هرسال سابقه تجربی که پس از تاریخ لازم الاجراشدن این تصویب نامه اول فروردین ۹۹ کسب می کنند، مشروط بر اینکه امتیاز ارزیابی عملکرد سالانه آنان نیز کم تر از ۹۰ درصد نباشد، مشمولان شاغل دوره ابتدایی و متوسطه به ترتیب از افزایش حقوق معادل ۱۰۰( مقطع ابتدایی) و۵۰ امتیاز (مقطع متوسطه) ضربدر ضریب ریالی سالانه برخوردار می شوند. رتبه بندی: پروسه تعیین رتبه های پنج گانه معلمان بر طبق سنجش نظام مند صلاحیت ها و عملکرد آنان. سنجش صلاحیت معلمان برمبنای فاکتورهای زیر انجام می شود: -شایستگی های عمومی شامل شرایط عمومی استخدام بر طبق مقررات استخدامی مورد عمل. -شایستگی های تخصصی شامل رشته، مدرک تحصیلی، دانش موضوعی در رابطه با محتوای تخصصی دروس آموزشی و امور تربیتی، روش ها و فنون تدریس و هدایت و نظارت آن. -شایستگی های حرفه ای شامل اخلاق حرفه ای، توانایی ها و مهارت های آموزشی، پرورشی و پژوهشی (کاربردی و مسئله محور) برمبنای آزمون های الکترونیکی. مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاوره واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند. مشمولان در صورت کسب صلاحیت ها و داشتن شرایط زیر برابر تبصره (۱) ماده ۶۵ ماده ۶۶ و بند ۵ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، می توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند و از مزایای جدول افزایش امتیازات موضوع مواد ۶ و ۷ این تصویب نامه و تبصره آن برخوردار شوند. ۱- رتبه (۱) الف: داشتن حداقل ۲ سال تجربه ب: گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی. پ: کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۷۵ درصد در طول ۲ سال منتهی به نتایج ارزیابی. امتیاز هرسال نباید کمتر از ۷۰ باشد. ت- کسب حداقل ۶۰ درصد امتیازات فاکتورهای صلاحیت های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای نباید کمتر از ۵۰ درصد باشد." ۲- رتبه (۲) الف- داشتن حداقل ۶ سال تجربه ب- حداقل ۴ سال توقف در رتبه (۱) پ- گذراندن ۱۸۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره علاوه بر دوره های آموزشی مربوط به رتبه (۱) ت-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۸۰ درصد در طول ۳ سال متوالی منتهی به رتبه بعدی "امتیاز هرسال نباید کمتر از ۷۵ درصد باشد." ث-کسب حداقل ۶۵ درصد امتیازات فاکتورهای صلاحیت های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای نباید کمتر از ۵۵ درصد باشد." رتبه (۳) الف-داشتن حداقل ۱۲ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۲) ب-گذراندن ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه. پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۸۵ درصد در طول دوره بین دو رتبه، امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۰ باشد. ت-کسب حداقل هفتاد درصد از امتیازات فاکتورهای صلاحیت های معلمی، امتیاز هریک از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای نباید کمتر از ۶۵ درصد باشد. ۴- رتبه (۴) الف-داشتن حداقل ۱۸ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۳) ب-گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه. پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۹۰ درصد در طول دوره بین دو رتبه "امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۵ باشد." ت-کسب حداقل ۷۵ درصد امتیازات فاکتورهای صلاحیت های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای نباید کمتر از ۷۰ درصد باشد. " ۵- رتبه (۵) الف-داشتن حداقل ۲۴ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۴) ب-گذراندن ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه. پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۹۰ درصد در طول دوره بین دو رتبه "امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۰ باشد." ت-کسب حداقل ۸۵ درصد از امتیازات فاکتورهای صلاحیت های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای نباید کمتر از ۸۰ درصد باشد. "
منبع: مدیریت آموزش
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب