راه اندازی پایگاه های جامع آموزش استثنایی
به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنائی از ایجاد ۱۰ مركز ارتقاء و بهبود مدیریت برای مدیران مدارس استثنایی كشور اطلاع داد.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی اظهار نمود: فعالیتهای میدانی همکاران در جبهه اصلی تعلیم و تربیت نباید با جلسات و کارهای حاشیه ای نادیده گرفته شود.
وی به اصول ۸ گانه ترسیم شده در شرایط کرونایی اشاره و خاطرنشان کرد: عدم توقف آموزش، پوشش حداکثری مدلهای آموزشی، انعطاف پذیری وتطبیق با شرایط جدید کرونایی، راهبری مدیر مدرسه، عدالت آموزشی، سلامت محوری، خانواده محوری و تحول خواهی مبتنی بر سند تحول بنیادین ازجمله اصولی هستند که در شرایط فعلی در دستور کار قرار دارند.
حسینی اضافه کرد: چندین شاخص در حوزه استثنایی داریم که خروجی چند بسته تحولی در آموزش وپرورش استثنایی است ازجمله بسته تحولی مداخله بهنگام، بسته تحولی توسعه مشارکت ها و کاهش تمرکز و اجتماعی شدن آموزش وپرورش و... است.
وی تصریح کرد: از لحاظ فضای آموزشی به ۲۱۰مدرسه نیاز داریم باوجود تلاشهای انجام شده، همچنان ۱۱۴باب مدرسه باقی مانده است که سهم استان آذربایجان شرقی ۱۳مدرسه است بنابراین ۲باب مدرسه برای سال جاری باید از هر لحاظ در این استان مناسب سازی شوند.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنائی اظهار داشت: تجهیزات لازم را باید مناسب سازی نماییم، ۱۰۵قلم تجهیزات برای دانش آموزان استثنایی نیاز داریم که با نهضت توان افزایی ۵۰درصد تأمین شده و ۵۰درصد بقیه با استفاده از خیرین تأمین می شود.
وی سهم آذربایجان شرقی را از فضای ورزشی موجود در ۳۵۰مدرسه ۲۰فضای ورزشی اعلام و عنوان کرد: ۱۰مرکز ارتقا و بهبود مدیریت آموزشگاهی در کشور می خواهیم دایر نماییم و هدف این است که همه مدیران استثنایی در سال دورهم جمع شوند تا تجارب را انتقال دهند و با برخی کلاس هایی که برگزار می گردد به روز شوند.
حسینی خاطرنشان کرد: پایگاه جامع آموزش استثنایی در استان آذربایجان شرقی راه اندازی می شود و سامانه ندای همراه در این استان مستقر خواهد شد تا تمام مشکلات طرح فراگیر را پاسخگو باشد.
وی افزود: پایگاه جامع آموزش استثنایی در کشور هم برای تمام دوره ها به راه افتاده است که در دورترین نقطه مطالب بهترین معلم بارگذاری و استفاده می شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنائی اظهار نمود: پارلمان معلمان، دانش آموزان و اولیا در سال ۱۳۹۹، با مشارکت ۳۰ درصد هر سه قشر استقرار خواهد یافت و ۱۰درصد معلمان کم توان ذهنی در آموزش مهارت های چندگانه مشارکت می کنند.
منبع: مدیریت آموزش
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب