كاظمی اعلام كرد

تأثیر بازی بر پر كردن خلاءهای تربیتی

تأثیر بازی بر پر كردن خلاءهای تربیتی

به گزارش مدیریت آموزش معاون پرورشی و فرهنگی در آئین افتتاح مدرسه بازی سازان فردا اظهار داشت: بازی ها می توانند نقش اول را برای پر كردن خلأهای تربیتی در فضای آموزشی كشور ایفا كنند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، علیرضا کاظمی در آئین افتتاح «مدرسه بازی سازان فردا» با اشاره به اینکه امروز از یک کار مشترک رونمایی می شود، اظهار نمود: باید از وزیر آموزش وپرورش تشکر کرد چونکه راه اندازی شبکه شاد یک کار ماندگار است که از جانب او شکل گرفته است و تهدید کرونا را در بحث آموزش به یک فرصت تبدیل کرد. وی ادامه داد: بهترین مکان برای سرمایه گذاری آموزش وپرورش و نظام تعلیم و تربیت است؛ بازی های کامپیوتری از منظرهای ارتباط با تکنولوژی با علم دنیا و جذابی برای بچه ها همینطور نقش خود در تربیت مؤثر است بنابراین امروز به این مورد مانند یک بازی صرف دیده نمی گردد بلکه بازی ابزاری برای تربیت است. کاظمی بیان نمود: علاقه دانش آموزان و کودکان به بازی مهم می باشد هیچ چیز برای یک کودک بهتر از بازی نیست؛ بازی تاثیر زیادی بر روح و روان دانش آموز دارد حالا که شرایط سبب شده خیلی از فعالیتهای گروهی و حضوری وجود نداشته باشد این بازی ها می توانند نقش اول را برای پر کردن خلأهای تربیتی در فضای آموزشی کشور ایفا کنند. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: هدف مدرسه بازی سازان فردا ارتقای دانش و سواد رسانه ای دانش آموزان با استفاده از بازی های کامپیوتری و مصرف درست از آنان، تولید و کشف استعدادها و تربیت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت بازی های کامپیوتری در آموزش و تربیت دانش آموزان با رویکرد عدالت بخشی است. ظرفیت آموزش وپرورش برای تربیت نیروی انسانی متخصص دربازی های کامپیوتری زیاد است علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی هم در این آئین اظهار داشت: آموزش پرورش با داشتن بالاترین تعداد نیروهای ماهر و متخصص در حوزه سواد رسانه ای ظرفیت خوبی دارد تا بتواند با کمک آنان و همکاران در حوزه انستیتو بازی های کامپیوتری افراد ماهر را وارد بازار کارکنیم. وی ادامه داد: بعد از یک سال تلاش شبانه روزی دو مجموعه اداره کل فرهنگی هنری و انستیتو این آئین برگزار گردید امروز بازی های کامپیوتری یکی از نیازهای جدی بچه ها است که اگر آموزش وپرورش وارد این مورد نشود صدمه هایی آموزش وپرورش را تهدید می کند. مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی بابیان اینکه نگاه تربیتی مجموعه بازی سازان فردا به این مورد خیلی خوب است، اظهار داشت: دبیرخانه این کار در اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران است. تربیت نیروی انسانی متخصص در صنعت بازی های کامپیوتر ای سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری هم در این آئین اظهار داشت: در مجموعه بنیاد ملی بازی های کامپیوتری متولی حمایت، نظارت و سیاست گذاری در حوزه زیست بوم بازی های دیجیتال هستیم. در کشور اسناد بالادستی در این عرصه زیاد داریم؛ یکی از موارد پرتکرار در این مورد تربیت نیروی انسانی متخصص در این صنعت است. وی ادامه داد: آمارها نشان داده است در یک دهه اخیر سرانه مصرف هر ایرانی از بازی کامپیوتری ۳۱ دقیقه و ۹۳ دقیقه برای بازیکنان است. این نشان داده است این مجموعه بعنوان یک رسانه مهم دیده شده است؛ از تعداد مخاطبان تا اثرات فرهنگی تربیتی اهمیت مساله را نشان داده است. پژمان ضمن اشاره به اینکه ما دو مأموریت داریم؛ بارگذاری آموزش و انتقال سواد بازی در این کانال، درباره توأم شدن بازی و آموزش اظهار داشت: این مورد برای ما اهمیت دارد که بچه ها هدفمند در بازی آموزش ببینند. کرونا سبب شد این مورد تسریع بخشیده شود. امروز در یک کانال در ارتباط با مبحث بازی کامپیوتری با حضور ۴۰ هزار نفر اهمیت این مساله بیشتر دیده می شود، تولیداتی در این کانال بارگذاری خواهد که با همکاری معاونت پرورشی اتفاق می افتد.


منبع:

5.0 / 5
1669
1399/08/28
14:04:50
تگهای خبر: آموزش , تعلیم و تربیت , تكنولوژی , دانش آموز
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین