صحرایی:
میزان موفقیت ما به ظرفیت سازی دیگر نهادها گره خورده است
به گزارش مدیریت آموزش، وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: میزان توفیق های ما به مقدار ظرفیت سازی دیگر نهادها گره خورده است.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، رضامراد صحرایی در همایش هم اندیشی ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار گردید، ضمن تسلیت ایام اربعین همین طور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و معلم اظهار داشت: اربعین امسال با یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، قدرت اسلام و محبت دوده علیهماالسلام نمایان کرد.
وی اضافه کرد: تجربه ما نشان میدهد در راه برنامه ریزی، هیچ عنصر و مولفه ای اثرگذارتر از هماهنگی، یکپارچگی و انسجام نیست. اگر هماهنگ باشیم در برنامه ها موفق می شویم اگر هماهنگ نباشیم به اندازه زحمت، به نتیجه نمی رسیم.
صحرایی بیان کرد: در آموزش وپرورش تاکید داریم از واگرایی بپرهیزیم و همگرایی داشته باشیم. آموزش وپرورش بزرگترین دستگاه اداری کشور است و مهم ترین ماموریت دولت هم، آموزش وپرورش است و این نگاه رییس جمهور محترم است. مأموریتی که تربیت نسل و انتقال آموزه های دینی به آن نسل برای مقدمه سازی تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور حضرت حجت را در پیش دارد.
وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد: این ماموریت مأموریتی است که هر کسی در راه آن قرار می گیرد باید برمبنای وظیفه کار کند.
وی افزود: انسجام از درون و تعامل از برون راز موفقیت ماست کلید مشکل ما دست خود ما است که یکپارچگی را می طلبد این مقدمه ای برای هماهنگی با برون آموزش وپرورش می شود.
صحرایی اظهار داشت: آموزش وپرورش مجموعه ای است که همه دستگاهها نسبت به آن ماموریت و وظیفه دارند در فصل هشتم سند تحول بنیادین نیز کار ملی برای تحول مورد تاکید است.
وزیر آموزش وپرورش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اضافه کرد: اگر سه کار را انجام دهیم موفق خواهید بود؛ برنامه ریزی دقیق و شفاف، تلاش جهادی و نظارت و مراقبت.
وی در این زمینه افزود: این سه گانه برنامه ریزی جامع می تواند موفقیت ما را تضمین کند اما عمده لطمه ما این است که کوشش های ما مطابق با نظارت و مراقبت ها نیست.
صحرایی با اشاره به سند تحول بنیادین، راز موفقیت را هماهنگی دانست و اظهار داشت: هیچ وزارت خانه ای نداریم که نسبت به آموزش وپرورش ماموریت نداشته باشد.
وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: تربیت انسانی متعهد، مؤمن و معتقد به مسئولیت ها در مقابل خدا، خود، خلق و طبیعت، حقیقت جو، ایثارگر، شجاع، وطن دوست، مهرورز، جمع گرا، جهان اندیش، ولایت مدار، منطبق و تلاشگر در مقابل امر الهی، با اراده، امیدوار، امانت دار، دانا، توانا، انتخاب گر، با حیا، خلاق، کارآفرین، ماهر، متخلق، سالم، بانشاط، قانون مدار و نظم پذیر در سند تحول بنیادین مورد تاکید است. تکلیف ما این است که به سند تحول بنیادین بازگردیم ما که دغدغه تربیت فرزندانمان را برعهده داریم باید به این امر دقت نماییم.
وی به فرازی از سند تحول بنیادین پیرامون موضوع مدرسه چشم انداز سند تحول بنیادین اشاره و اظهار داشت: مدرسه در افق سند خاصیت هایی دارد؛ مدرسه نقطه اتکای دولت، ملت و کانون تربیت محله است. در فراز دیگر این سند آمده است دانش آموز باید برخوردار از قدرت تصمیم گیری و برنامه ریزی عملی باشد.
صحرایی با اعلان اینکه مدرسه تامین کننده نیازهای دانش آموزان است، اظهار داشت: مدیر مدرسه باید برای این امر تربیت شود تا موفقیت هایمان بیشتر شود.
وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر این که مقدار توفیقات ما به مقدار ظرفیت سازی دیگر نهادها گره خورده است بیان کرد: تشکل های دانش آموزی باید باهم هماهنگ باشند تا ان شالله سال تحصیلی خوبی را شروع نماییم.
وی به بازگشایی مدارس اشاره نمود و اظهار داشت: برای بازگشایی مدارس، هماهنگی هایی را داشته ایم؛ ان شاالله مهری پر امید و با نشاط در پیش خواهیم داشت.
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب