صحرایی مطرح كرد؛
۶۰ درصد فرصت های یادگیری غیر رسمی است
مدیریت آموزش: به گزارش مدیریت آموزش، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: خصوصیت فعالیتهای تشکلی، تصاعدی شدن آن است؛ همین مبحث سبب می شود اثر فعالیتهای دانش آموزی در تشکل ها اثر چند برابری پیدا کند.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، رضا مراد صحرایی، در اجلاسیه دوم چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی، اضافه کرد: بر مبنای سند تحول باید به تعریف دانش آموز ایده آل و جایگاه مدرسه دقت کنیم، سند تحول بر تنوع موقعیت یادگیری و تکلیف وزارت آموزش و پرورش در این خصوص تاکید دارد. وی با اشاره به اینکه در سند تحول، آموزش بر چهار موقعیت یادگیری مستقیم، غیر مستقیم و حضوری و غیرحضوری اشاره می کند، اظهار داشت: در همه مدارس آموزش حضوری و غیرحضوری داریم اما دو روش یادگیری رسمی و غیررسمی هم نوع دیگری از تقسیم بندی آموزش است. وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ضمن اشاره به این که ۶۰ درصد فرصت های یادگیری غیر رسمی است. موقعیت یادگیری مستقیم کلاس درسی است که معلم تکالیفی را در کتاب درسی به دانش آموز می دهد که به طور عمده مدارس غیردولتی در این قسمت قوی هستند که معلم کاری بیشتر از کتاب به دانش آموزان می دهد و موقعیتی بیشتر از کتاب برای دانش آموزان فراهم می آورد. صحرایی با اشاره به اینکه محل آموزش غیررسمی تشکل ها و اجتماعات دانش آموزی است، اظهار داشت: در این محافل دانش آموزان در کنار هم و به صورت جمعی یاد می گیرند. بدین منظور هم چهار تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و معاونت پرورشی چهار تشکل دانش آموزان است. وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خصوصیت فعالیتهای تشکلی، تصاعدی شدن آن است؛ همین مبحث سبب می شود اثر فعالیتهای دانش آموزی در تشکل ها اثر چند برابری پیدا کند.
منبع: olms.ir
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب