باقرزاده خبر داد؛

برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه ابلاغ گردید

برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه ابلاغ گردید

مدیریت آموزش: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش ضمن تشریح محورهای برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه، از ابلاغ برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه آگاهی داد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، اصغر باقرزاده اظهار داشت: در امتداد تقویت و فراگیری برنامه ها و کارهای پرورشی در سطح مدارس و با هدف تربیت تمام ساحتی دانش آموزان برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدارس تنظیم و جهت اجرا در مدارس کشور ابلاغ گردید. وی ادامه داد: در طراحی و تنظیم برنامه فراگیر به سه اصل مهم "مدرسه محوری"، "احیای نقش تربیتی تمامی ارکان سهیم و مؤثر در تربیت" و "نقش سپاری به دانش آموزان" توجه ویژه ای شده است. وی اظهار داشت: این طرح شامل همه برنامه ها و کارهای پرورشی و فرهنگی مهم مورد انتظار از مدارس کشور در طول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است و انتظار می رود ادارات کل و ادارات بعد از این برنامه از ارسال هرگونه بخشنامه دیگری با ماهیت پرورشی و تربیتی به مدارس تابعه اجتناب کنند. وی اظهار داشت: در برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدارس کشور بدنبال بررسی و رفع چالش ها هستیم. یکی از با اهمیت ترین چالش ها در این عرصه، حجم بالای برنامه ها و نبود انسجام و هماهنگی بین بخش های مختلف ارزیابی شد که با کمک این برنامه تا حدودی چالش مذکور رفع می شود. باقرزاده اظهار داشت: برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدرسه برمبنای ۵ هدف پایه شامل ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی تدوین شده است که ذیل هر یک از اهداف نیز یک برنامه محوری تعریف می شود و با هدف انسجام بیشتر و تسهیل کارهای پرورشی متناسب با امکانات مدارس اجرا خواهد شد. وی با اعلان اینکه برنامه محوری در ذیل هدف پایه ای ایمان «اقامه نماز در مدارس» است اضافه کرد: از مدیران مدارس درخواست می شود پیرامون این محور، اقدامات و راهکارهای اجرائی را در مدرسه خود عملیاتی کنند. وی با اشاره به اینکه در عرصه امید نیز محوریت با برگزاری اردوهای دانش آموزی منظور شده است، اعلام نمود: امسال هر مدرسه تلاش خواهدنمود دانش آموزان خودرا به مدت ۲ روز در قالب اردوهای تربیتی مشارکت دهد. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: بمنظور تحقق هدف پایه ای هویت، جنبه هویت اجتماعی با نقش آفرینی دانش آموزان در تشکل های مدرسه مورد توجه است که به همین دلیل نیز مدیر مدرسه تلاش می کند تا هر دانش آموز در یکی از تشکل های مدرسه نقش آفرینی کند. وی برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی، پژوهشی و علمی را رویکرد مورد نظر در راستای تحقق هدف پایه ای نشاط ذکر کرد و اضافه کرد: در هدف پایه ای خردورزی نیز ایجاد موقعیت پرسش و پاسخ بعد از جمع آوری سوالات و شبهات دانش آموزان در نظر گرفته می شود و ایجاد فرصتی برای پرسش و پاسخ در مورد آنها تعریف شده است. باقرزاده با اشاره به اینکه شاخص ارزیابی مدارس بر طبق همین ۵ محور خواهد بود، اشاره کرد: در سال تحصیلی جدید برمبنای همین محورها، شاهد ارزیابی مدارس برمبنای میزان عملکرد دانش آموزان، میزان پویایی و مشارکت آنان در کارهای پرورشی بوسیله سامانه سیدا sida.medu.ir خواهیم بود پس مدیران مدارس موظف می باشند با ورود به سامانه سیدا نسبت به ثبت برنامه ها و اطلاعات مدرسه از قسمت پرورشی (نورینو) اقدام نمایند. گفتنی ست این برنامه به یاد شهید مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده نامگذاری شده است.

5.0 / 5
342
1402/07/10
15:09:19
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین