خان محمدی خبر داد؛
ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ در ۵ سال آینده
به گزارش مدیریت آموزش، رئیس سازمان نوسازی مدارس اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه مصوب شده است تا ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس آموزشی بسازیم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، حمیدرضا خان محمدی در دومین رویداد مدارس آینده که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه مصوب شده است تا ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس بسازیم؛ این مدارس باید نقطه تحول و کانون تحول مدرسه و محله باشند. تلاش ما اینست که تا پنج سال آینده این امر را محقق نماییم. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مورد رویداد مدارس آینده اظهار داشت: در این دوره "رویداد مدارس آینده" ۱۷۰ طرح با رشد تقریبا ۵۳ درصدی به مرحله داوری رسیده است. ۵۵ طرح در مورد سامانه های نوین آموزشی، حدود ۱۶ طرح در مورد تجهیزات آموزشی، ۱۳ طرح در مورد سازه ها، در بحث سبک سازی و صنعتی سازی مدارس، ۳۱ طرح در مورد معماری مدارس و ۲۵ طرح در مورد سکوها و نرم افزارهای آموزشی به دبیرخانه رویداد ارسال شده است. خان محمدی ضمن اشاره به ضرورت ایجاد تأسیسات نوین در فضای مدارس، اظهار داشت: اگر در ۲۰ درصد از پشت بام های مدارس سلول های خورشیدی مستقر نماییم به اندازه نیروگاه برق آبی کارون ۳ میتوان برق تولید کرد. این قدرت آموزش و پرورش است. وی با تکیه بر این که ۴۰ درصد دولت ایران متعلق به آموزش و پرورش است؛ اظهار داشت: مدارس آینده باید تحول گرا باشند. در هر مدرسه حداقل ۱۵ الی ۲۰ معلم که همان نخبه هستند کار می کنند و و این می تواند منشأ تحول باشد. وی ضمن اشاره به این که ۵۴ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته می شوند؛ اظهار داشت: هر خیری که در کنار ساخت مدرسه قرار می گیرد به تربیت دانش آموزان با رویکرد آینده کمک می نماید. خان محمدی با تکیه بر این که یادگیری مشارکتی و ترکیبی مهم می باشد، اظهار داشت: تعامل در مدارس آینده مزیت این مدارس است. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن اشاره به لزوم توجه به هوش مصنوعی اظهار داشت: البته نباید این طور فکر نماییم که اگر هر کلاس به هوش مصنوعی و موقعیت مجازی وصل شد به آینده فکر کرده ایم اما تعامل در بستر نظام تعلیم و تربیت نقش اصلی را خواهد داشت. در همین راستا هم توجه به هوش مصنوعی و شرکتهای دانش بنیان ضروری می باشد. وی با اشاره به اینکه هدف این رویداد توجه به سه بطن فضا و تجهیزات، تربیت معلم و کتب درسی است؛ اظهار داشت: باید به آینده توجه کرد، اضافه کرد: متونی که در کتب درسی در اختیار بچه ها قرار می گیرد بعنوان اصلی ترین متن برای تربیت نیروی انسانی آینده است. اگر می خواهیم به آینده فکر نماییم یا مدارس را برای آینده بسازیم و تجهیز نماییم باید به این سه وجه توجه ویژه داشته باشیم. خان محمدی با تکیه بر لزوم مهارت آموزی اظهار داشت: در حوزه تکنولوژی های جدید سرعت به قدری بالا رفته است که شاهد حذف خیلی از مشاغل هستیم؛ اگر دانش آموزان را برای مشاغل مهارتی در هنرستان ها تربیت می نماییم و می خواهیم ۵۰ درصد بچه ها در رشته های مهارتی در هنرستان تحصیل کنند اما انرژی و اقداماتی که در این خصوص صرف می نماییم مبتنی بر آینده نیست، راهی بیهوده طی کردیم.
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب