صحرایی خبر داد؛

عرضه خدمات کانون پرورش فکری در ۱۰۴۳ پایگاه تابستانه

عرضه خدمات کانون پرورش فکری در ۱۰۴۳ پایگاه تابستانه

به گزارش مدیریت آموزش، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ۱۰۴۳ پایگاه تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور خدمات دهی می کنند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، «جشن افتتاح فعالیتهای تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» در مرکز ۳۰ کانون پرورش فکری با حضور رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید.
صحرایی در آئین افتتاحیه فعالیتهای تابستانی کانون پرورش فکری اظهار داشت: هویت ایرانی و اسلامی بعنوان محور تمامی فعالیتهای کانون است. سند تحول می گوید باید جهانی اندیش باشیم و فرهنگ های دیگر را بشناسیم اما مبتنی بر هویت دینی و ملی خودمان کار نماییم. در سند تحول بنیادین یکی از مفاهیم، موقعیت های یادگیری است. علاوه بر مدرسه، بیرون مدرسه هم این موقعیت ها برقرار است. در آموزش و پرورش علاوه بر فعالیتهای رسمی در جهت موقعیت یادگیری، فعالیتهای غیر رسمی کانون در اجرای این موقعیت های یادگیری مفید فایده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پرورش قوه تفکر و تعقل یکی از مهم ترین اهداف در فعالیتهای کانون است؛ اظهار داشت: دومین مطلب هویت ایرانی و اسلامی بعنوان محور تمامی فعالیتهای کانون است. ما در سند تحول باید جهانی اندیش باشیم و فرهنگ های دیگر را بشناسیم اما مبتنی بر هویت دینی و ملی خودمان کار نماییم. نکته سوم اینست که فرزندانمان باید اهل استدلال بار بیایند و این را باید از کودکی بیاموزند. مساله چهارم قوه خلاقیت و حل مساله است.
صحرایی اظهار داشت: سن کودکی سن بسیار مهمی است و دولت ها و مردم تلاش می کنند به این بازه سنی اهمیت ویژه ای بدهند. بنابراین خانواده ها هر چه در کودکی برای فرزندانشان تلاش کنند، آرامش بیشتری در بزرگسالی خواهند داشت.
وی در ادامه اظهار داشت: ۱۰۴۳ پایگاه تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور خدمات دهی می کنند.
گفتنی است گلستان خوانی دانش آموزان، پخش سرود نوجوانان، اجرای ادبی عضو باشگاه قاف از دیگر برنامه های این افتتاح بود. همینطور در ادامه وزیر آموزش و پرورش کلاس های این مرکز بازدید کرد و به گپ و گفت با اعضای کانون پرداخت.

5.0 / 5
284
1403/03/31
20:28:33
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , خدمات , دانش آموز
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین