كریمی خبر داد؛
غربالگری ۶ میلیون دانش آموز در طرح نماد
به گزارش مدیریت آموزش، قائم مقام اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سال جاری در طرح نماد ۶ میلیون دانش آموز غربالگری شدند.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، مرتضی کریمی قائم مقام اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در راه رتبه بندی باید سند تحول بنیادین گام به گام اجرا شود اظهار داشت: این سند برای دانش آموز و معلم و ارکان تربیت، فرهنگ سازی و زمینه سازی ارتقا بهره وری در آموزش و پرورش را فراهم می آورد. وی با اشاره به اینکه بر طبق این سند، باید به جایی برسیم که دانش آموز در بدو ورود به مدرسه درون برخی موقعیت های یادگیری قرار بگیرد تا حداقل یک مهارت را برای ایفای نقش در زندگی اجتماعی در حوزه حرفه های مختلف و مهارت هایی ارتباطی یاد بگیرد اضافه کرد: در جامعه باید این فهم حاصل شود تربیت دانش آموز سال ۱۴۰۳ با دهه ۶۰ و ۷۰ متفاوت می باشد و متناسب با آن نقش تعریف شود و دانش آموز در فرایند یادگیری و ایفای نقش مؤثر باشد. قائم مقام اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رتبه بندی معلمان ناظر به معیشت معلمان نیست افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، اصل و اساس در حوزه آموزش و پرورش، منزلت معلم است، ارزش زحمت و تلاش معلم قابل قیاس با فیش حقوقی آنها نیست اما رتبه بندی معلمان شاهکار دولت شهید رئیسی بود. کریمی در یک برنامه رادیویی با اشاره به اینکه در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم با تأکیدات رئیس جمهور شهید برنامه های مناسبی در حوزه تجهیز و توسعه فضاهای پرورشی و فعالیتهای فرهنگی تربیتی مبتنی بر سند تحول طراحی و انجام شد اظهار داشت: در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، نقش دهی به دانش آموزان در چارچوب تشکل های دانش آموزی در دستور کار قرار گرفته که یکی از مهم ترین بسترها، اردوها است، در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱، ۴ و نیم میلیون نفر روز اردو داشتیم که در سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ به ۹ میلیون نفر روز اردو رسیده است که این اردوها با هدف گذاری صحیح و متناسب با نیازهای روز جامعه با بکارگیری شیوه های کار با دانش آموزانی که در آینده نقش ایفا خواهند کرد، برگزار می گردند. قائم مقام اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال جاری در طرح نماد ۶ میلیون دانش آموز غربالگری شدند افزود: در این طرح سطح صدمه های اجتماعی دانش آموزان بررسی و متناسب با آن اردوهایی طراحی شده است. کریمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بعنوان مهم ترین دستگاه باید مورد نظر و تاکید مسؤلان مختلف قرار گیرد اظهار داشت: به این وزارت خانه بعنوان یک دستگاه مولد نگریسته شود. وی با اشاره به اینکه معلم و دانش آموز و خانواده سه رکن هستند و برنامه ریزی آموزش و پرورش باید متناسب با آنها باشد اضافه کرد: دانش آموزان در راه ارزش های دینی و معلمان هم در راه ارزش های انقلاب اسلامی قرار دارند و آموزش و پرورش به سمت پیشرفت درحال حرکت است، باید برای هر دانش آموز در مدرسه یک نقش اختصاصی تعریف کرد تا در جامعه و زندگی هم به موفقیت برسد. قائم مقام اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سه سال قبل شاهد رشد معدل دانش آموزان بودیم اظهار داشت: باید متناسب با سند تحول از حافظه محوری به سمت مهارت محوری حرکت نماییم. کریمی با اشاره به اینکه سنجش میزان سطح علمی دانش آموزان با کنکور یک آفت است اظهار نمود: آموزش و پرورش باید متناسب با ارزش ها و فرهنگ جامعه مسیر را به دانش آموز نشان دهد تا به انتخاب گری دست بزند و متناسب با اندیشه های مختلف راه درست را برگزیند که در این فرایند سند تحول بنیادین نقشه راه را روشن کرده است، بنابراین برای موفقیت باید از کارهای شکلی فاصله گرفت و به کارهای مدرسه محور پرداخت.
منبع: olms.ir
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب