كاظمی:

مکلف به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس هستیم

مکلف به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس هستیم

به گزارش مدیریت آموزش، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ما مکلف هستیم در آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و نشر دهیم. یکی از سیاست های مهم ما توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، علیرضا کاظمی در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به مقام و جایگاه شهدا در نزد خداوند متعال و با گرامیداشت مقام شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم خاصه سردار سلیمانی اظهار داشت: یقیناً این گونه مجالس که با یاد شهدا برگزار می شود؛ مورد توجه و عنایت آنان قرار خواهد گرفت. وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی افراد پرارزش و انقلابی و منابع و سرمایه های کشور را از دست دادیم؛ اظهار داشت: با این وجود یکی از نعمت هایی که خداوند به ما ارزانی داشته است، نعمت جنگ تحمیلی بود. اگر جنگ تحمیلی نبود امروز این استقلال کشور، استقرار نظام اسلامی و این استمرار نعمت نظام الهی را نداشتیم. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی همه چیز برایمان داشت؛ اظهار داشت: تمامی مؤلفه های پرارزش ملی و دینی در جنگ تحمیلی ما وجود داشت و اگر امروز به جنگ می پردازیم و دفاع مقدس را گرامی می داریم به علت اینست که بهترین و چکیده رزش های دینی و ملی ما در آن تجمیع شده است.
ما مکلف هستیم در آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و نشر دهیم. یکی از سیاست های مهم ما توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. کاظمی با اشاره به اینکه بزرگترین مزیت رقابتی نظام جمهوری اسلامی در رویارویی با دنیای استکبار فرهنگ ایثار و شهادت است؛ اضافه کرد: تمام مؤلفه های قدرت ما در حوزه های مختلف کشور در سایه همین یک مؤلفه حاصل شده و به دست آمده است بنابراین دشمن تمام تلاش خویش را می کند تا این فرهنگ جهاد ایثار و شهادت را از ما بگیرد. وی با اشاره به اینکه برای آموزش و پرورش جنگ و خاطرات آن بسیار پرارزش است؛ اظهار داشت: خاطرات هر یک از رزمندگان بسیار ارزشمندتر از ده ها صحبت مسئولین در مورد دفاع مقدس است. ما مکلف هستیم در آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و نشر دهیم. کاظمی یکی از سیاست های مهم وزارت آموزش و پرورش را توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اضافه کرد: این وظیفه را هم با استفاده از همه ظرفیتهای خود شامل کتاب درسی، برنامه های فوق برنامه و اردوهای راهیان نور بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران و حضور در مزار شهدا پیگیری خواهیم کرد. وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما باید خاطره گویی خاطره خوانی کتابخوانی در حوزه دفاع مقدس را به دل مدرسه ببریم. خوشبختانه بسیج دانش آموزی پرچمدار این عرصه بوده و ۴۰ هزار مراسم یادواره شهید در مدارس برگزار نموده است.


منبع:

5.0 / 5
168
1403/07/07
09:22:41
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , توسعه , دانش آموز
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین